Ministerul Finanțelor va aloca circa 89 de milioane de lei din fondul de intervenție al Guvernului, autorităților administrației publice centrale și locale, pentru acordarea indemnizațiilor unice, în sumă de 16 mii de lei, angajaților infectați cu COVID-19 în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu. O decizie în acest sens a Cabinetului de miniştri.
De indemnizații vor beneficia 4882 de persoane, dintre care 681 – angajați din instituțiile bugetare.
Conform documentului, mijloacele financiare vor fi distribuite celor care au contactat infecția de până la data de 30 septembrie 2020, inclusiv.
Amintim că din luna martie 2021, persoanele care au contractat COVID-19 la locul de muncă, inclusiv angajații din sistemul medical, nu au mai primit indemnizația unică de 16 mii de lei. Atunci autoritățile au motivat că pentru plata indemnizațiilor nu erau suficienți bani în fondurile de urgență ale Guvernului.
Menționăm că indemnizația unică în mărime de 16 mii de lei a fost stabilită prin Legea cu privire la instituirea unor măsuri pe perioada stării de urgență în sănătate publică și modificarea unor acte normative din 21 mai 2020. Conform legii, indemnizația unică este destinată angajaților infectați cu COVID-19 ai Agenției Naționale de Sănătate Publică, ai instituțiilor/subdiviziunilor medicale din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării, Administrației Naționale a Penitenciarelor, instituțiilor medico-sanitare publice spitalicești, de asistență medicală urgentă prespitalicească, de asistență medicală primară.
De asemenea, indemnizația a fost stabilită și pentru angajații altor instituții bugetare și instituții medico-sanitare publice care s-au infectat cu COVID-19 în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu.