Sistemul informațional automatizat al Serviciului 112 este optimizat de către o companie norvegiană. Acțiunile vin să perfecționeze comunicarea între operatorii 112 și echipajele de intervenție. Se prevăd îmbunătățiri și la capitolul de localizare a apelantului, a precizat pentru IPN specialista în relații publice a Serviciului 112, Ana Carpovici.
Soluția inovatoare „Omda Incidentˮ, implementată de compania norvegiană OMDA, va oferi posibilitatea reactualizării sistemului pentru a gestiona mai rapid apelurile. Anumite date vor fi îmbunătățite, inclusiv cu referire la localizare.
Totodată, va fi asigurată o conexiune mai bună între operatorii 112 și echipajele de intervenție. Se va configura softul sistemului informațional pentru a-l face cât mai funcțional și performat.
Mai devreme, în aplicația CoordCom, în care este preluat apelul vocal, a fost integrat instrumentul „Caller Location 112”. Acesta permite localizarea apelantului în momentul apelului de urgență, folosind date GPS și rețele de telecomunicații. Aceata optimizează semnificativ capacitatea de planificare și alocare a resurselor prin oferirea unei imagini clare a locației incidentelor, reducând timpul de răspuns al echipelor de intervenție.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Precizăm că, actualmente, în Republica Moldova se elaborează un sistem prin intermediul căruia se vor putea recepționa solicitările. Operatorii serviciului 112 vor putea fi alertați printr-o aplicație mobilă, în cazul urgențelor.
Deocamdată nu este clar când va fi pus în funcțiune noul sistem. Dezvoltarea programului se va face în colaborare cu o companie privată din Republica Moldova, care a semnat un acord cu Serviciul 112.