Deputații au aprobat mai multe norme legislative pentru dezvoltarea afacerilor la distanță. Una dintre prevederi se referă la perfectarea actelor notariale la distanță, în regim electronic.
Astfel, va putea fi stabilită identitatea și capacitatea persoanelor, citite actele notariale și stabilit consimțământul fără interacțiunea fizică între părți și notar. În același timp, există și servicii care nu vor putea fi prestate în formă electronică și la distanță.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Sunt prevăzute și modificări referitoare la angajarea cetățenilor străini, fără a fi necesară obținerea dreptului și a permisului de ședere în scop de muncă. Străinii care se vor încadra în activitate conform procedurii propuse, vor fi scutiți de obligația să achite contribuții de asigurări sociale de stat și prime de asigurare medicală pentru străini. Asigurarea socială și medicală în cazul dat urmează a fi realizată în statul de rezidență a acestora, pentru evitarea dublei impuneri.
Este reglementată și munca la distanță. Astfel, unele reguli legate de securitate și sănătate în muncă ar urma să fie aplicabile și salariaților care activează astfel, cu specificarea expresă a faptului că responsabil pentru securitate și sănătate în muncă este managerul entității.