BMW își prezintă primele SUV-uri iX5 cu hidrogen în acest an, dar mai are ceva de parcurs pentru a face din tehnologia o alternativă viabilă la mașinile electrice cu baterie.
Producătorul de automobile intenționează să livreze aproximativ 80 de SUV-uri în Europa, Asia, SUA și Orientul Mijlociu pentru a fi utilizate în teste de rulare și expoziții de mașini, parte a unei eforturi de a oferi clienților opțiuni în afara mașinilor cu baterie în schimbarea electrică.
Vehiculele cu hidrogen se luptă să decoleze din cauza costurilor ridicate și a infrastructurii de alimentare cu combustibil.
„Hidrogenul este o sursă de energie versatilă care are un rol cheie în procesul de tranziție energetică și, prin urmare, în protecția climei”, a declarat CEO-ul BMW, Oliver Zipse, într-un comunicat.
„O singură tehnologie nu va fi suficientă pentru a permite mobilitatea neutră din punct de vedere climatic.”
Faptul că flota de testare a BMW rămâne mică este o reflectare a dificultăților pe care le întâmpină mașinile cu hidrogen – o tehnologie la care au lucrat companiile de zeci de ani – le întâmpină în curentul principal.
Doar aproximativ 60.000 dintre ele sunt pe drumuri, Hyundai Nexo fiind cel mai bine vândut anul trecut.
Aceasta se compară cu o flotă de aproximativ 19 milioane de vehicule electrice cu baterie, potrivit estimărilor BloombergNEF.
BMW nu este singurul producător care a cochetat cu hidrogenul
Sistemele de celule de combustie încă se luptă să concureze cu bateriile litiu-ion în ceea ce privește costurile, chiar și după ce industria EV a înregistrat prima creștere a prețurilor pachetelor anul trecut, de când BNEF a început să le urmărească în 2010.
Mercedes-Benz a eliminat treptat varianta alimentată cu hidrogen a SUV-ului său GLC pe care l-a construit în loturi mici.
În timp ce Honda a oprit producția modelului său de hidrogen Clarity în 2021, a anunțat planuri de a începe producția unui vehicul cu celule de combustie în SUA în 2024.
BMW se gândește să înceapă producția în serie de modele cu hidrogen în a doua jumătate a acestui deceniu, dar orice impuls de vânzări are sens doar odată ce infrastructura adecvată devine disponibilă, a declarat Frank Weber, șeful de tehnologie al producătorului auto.
Doar 750 de stații de alimentare cu hidrogen au fost în funcțiune la nivel global anul trecut, potrivit cercetătorului Pacific Northwest National Laboratory.