Compania aeriană Ryanair anunță că va renunța definitiv la biletele de îmbarcare tipărite și va adopta un sistem exclusiv digital de check-in, începând cu luna noiembrie. Deși inițial planificase implementarea acestei schimbări în luna mai, Ryanair a amânat introducerea biletelor de îmbarcare fără hârtie.
Începând cu 3 noiembrie, pasagerii nu vor mai putea tipări bilete de îmbarcare, ci vor utiliza o variantă digitală a acestora prin aplicația „myRyanair” pentru check-in și îmbarcare.
Aproape 80% dintre cei 200 de milioane de pasageri ai Ryanair utilizează deja sistemul digital de check-in.
Compania estimează că această schimbare va duce la eliminarea aproape totală a taxelor de check-in la aeroport.
În 2008, Ryanair a devenit prima companie aeriană din lume care a cerut pasagerilor să se înregistreze online înainte de a ajunge la aeroport.
Opțiunea de check-in la aeroport a rămas disponibilă, dar la un cost ridicat. Taxa a început de la 10 lire sterline, dar într-un an a ajuns la 40 de lire. În prezent, este de 55 de lire pentru fiecare pasager.
Compania estimează că eliminarea biletelor de hârtie va economisi peste 300 de tone de deșeuri de hârtie anual.
Serviciile din aplicație includ și o nouă opțiune „order to seat” pentru a fi serviți primii, actualizări live ale zborului și opțiuni de zbor alternative în timp real în caz de perturbări.
Directorul de marketing al Ryanair, Dara Brady, a spus: „Această trecere la bilete de îmbarcare 100% fără hârtie din noiembrie 2025 ne va permite să oferim o experiență de călătorie îmbunătățită pentru clienți, simplificată prin aplicația myRyanair în timpul programului nostru de iarnă mai puțin aglomerat.”
„Acest lucru va fi deosebit de util pasagerilor în timpul perturbărilor, deoarece va facilita actualizările în timp real din partea Centrului nostru Operațional direct pe telefoanele pasagerilor, și le va oferi opțiuni alternative de zbor, precum și opțiuni de transferuri sau cazare la hotel atunci când este necesar”, completează el.
El a adăugat că, având în vedere că aproape 80% dintre clienții Ryanair utilizează deja aplicația myRyanair, „este momentul să tranziționăm și restul pasagerilor la digital.”