Comunitatea industriei vitivinicole din Republica Moldova, România și Bulgaria s-a reunit astăzi, 16 septembrie, în cadrul conferinței, cu scopul de a face schimb de cunoștințe și experiență, dar și pentru a trasa noi strategii de dezvoltare și colaborare între industriile din cele trei țări participante.
Proiectul WINET „Trade and Innovation in the Wine Industry”, organizat la Chișinău, a fost inițiat acum un an de Agenția Invest Moldova, cu sprijinul financiar al UE și participarea Programului de cooperare transfrontașieră la Marea Neagră. Astfel, obiectivul principal este promovarea comerțului și a colaborării dintre membrii săi din cele trei țări participante.
Printre cei prezenți la eveniment au fost ambasadorii Daniel Ioniță (România) și Evgueni Stoytchev (Bulgaria), ministrul agriculturii, Viorel Gherciu, reprezentantul misiunii UE în Republica Moldova, Gintautas Baranauskas.
Vicedirectorul Invest Moldova Ion Iordachi, în cuvântul de deschidere a conferinței a menționat despre faptul că exportul vinului este o sursă importantă a bugetului Republicii Moldova.
Mai mult, cei 18 speakeri din R. Moldova, România, Bulgaria, Franța, Marea Britanie, Italia, Elveția și Germania vor aborda la eveniment, în cadrul panelurilor de discuții, prezentărilor și sesiunilor de networking cele mai relevante subiecte din domeniul vitivinicol, vor face analiza situației actuale a sectorului, vor contura noi perspective de dezvoltare și colaborare și vor împărtăși idei despre depășirea crizei provocate în contextul pandemic.
„WINET – proiect transfrontalier, finanțat de Uniunea Europeană, a fost lansat în 2019, având drept scop sporirea colaborării și comerțului între țările bazinului Mării Negre, Moldova, România și Bulgaria și cuprinde astăzi peste 175 de membri. În cadrul proiectului au fost organizate un șir de evenimente, printre care webinare la subiecte de interes pentru vinificatori, dar și vizite de schimb de bune practici, pe parcursul cărora vinificatorii din cele trei țări au avut ocazia să cunoască procesul de producere și marketing al vinului aplicat de către colegii lor”.