Gheorghe Begu, șoferul BMW-ului verde, care la începutul acestei luni a schilodit-o pe Marcela Paladi pe viaductul din Chișinău, avea numere de înmatriculare care aparțineau altei mașini de aceeași marcă, doar că de culoare albă. Despre asta a descoperit Jurnal.md într-o investigație publicată joi, 23 februarie curent.
În primul rând, sursa citată a aflat că șoferul din acea noapte a BMW-ului verde este Gheorghe Begu, specialist în domeniul IT, care în trecut ar fi lucrat în SUA și în Italia, după cum afirmă foștii săi colegi. Ironia sorții, dar în anii trecuți a fost manager de proiect la aceeași companie moldo-americană, la care a activat până la accidentul de pe viaduct și Marcela Paladi și unde a încercat anterior să se angajeze și prietena sa, Ana-Maria Căpățână, cu care era împreună în noaptea aproape fatală. Cu toate acestea, el nu se cunoștea cu victimele. În prezent, Gheorghe Begu activează la o altă companie moldo-americană, specializată în IT.
În Registrul de stat al transportului se arată că Gheorghe Begu are două mașini BMW, una de culoare albă și alta de culoare roșie. În mod inexplicabil, BMW-ul verde cu care a făcut accident purta numărul de înmatriculare LEE 7, după cum se vede și din imaginile de la locul accidentului.
Pentru că, de fapt, acest număr aparține BMW-ului alb al lui Gheorghe Begu, fabricat în 2014, pe care îl deține din 2021. Interesant este și faptul că atât automobilul alb, care îi aparține lui Begu, cât și cel verde, care nu-i aparține, sunt din seria 4 a mărcii BMW.
Pentru a înțelege ce stă la mijloc, Jurnal.md a căutat explicații de la poliție, dar nu a reușit să afle nimic mai mult.
Întrebat dacă permisul de conducere al lui Gheorghe Begu a fost suspendat, Valeriu Vițelaru, ofițerul de urmărire penală în dosarul cu privire la accidentul de pe viaduct, a refuzat să răspundă. Marin Garaz, șeful Direcției de Poliție Chișinău, nu a răspuns la apeluri.
Doar Diana Fetco, ofițer de presă al Inspectoratului General de Poliție (IGP), a spus că retragerea permiselor de conducere ține doar de competența instanțelor de judecată și că poliția lucrează foarte conștiincios în acest caz: „Este o tragedie, într-adevăr, și vă asigur că pe linia polițienească se activează absolut conform legii și nu merită de venit cu interpretări”.
Tatăl Marcelei, Ion Paladi, a atras atenția că a aflat din unele surse din poliție că Gheorghe Begu ar fi fost sancționat în repetate rânduri de oamenii legii pentru depășirea vitezei. Prin urmare, presupune că șoferul care i-a schilodit fiica ar fi participant la curse ilegale de mașini.
Dacă are dreptate, nu se exclude că șoferul ar fi schimbat numărul de înmatriculare de la BMW-ul său alb la BMW-ul verde, identic ca marcă și serie, dar pregătit pentru curse, scrie sursa citată. Chiar dacă Gheorghe Begu și-ar fi vopsit automobilul, în cazul acesta, ar fi trebuit să-și schimbe neapărat pașaportul tehnic.
„Mai degrabă a fost folosit numărul de la altă mașină, pentru că e prea scump să revopsești o mașină. Și mai ales în culoare verde, care e mai puțin populară decât cea albă. Trebuie de verificat codul VIN al mașinii, adică numărul caroseriei, pentru a înțelege dacă e aceeași mașină sau două diferite. Dar chiar dacă își vopsește mașina, oricum trebuie numaidecât să-i schimbe și pașaportul tehnic. Altfel, este o încălcare destul de gravă a Regulamentului circulației rutiere. Pentru că, dacă în pașaportul tehnic e scris că mașina e albă, înseamnă că albă trebuie să fie și nicidecum verde”, a explicat Iurie Podarilov, fostul șef al IGP.
Solicitat de Jurnal.md, Gheorghe Begu a refuzat categoric să vorbească despre accidentul de pe viaduct.
„Nu, sigur că nu putem vorbi. Sigur că nu. În primul rând, nu știu de unde aveți numărul meu de telefon. În al doilea rând, nu vreau să dau nicio declarație la moment. Dvs. nu trebuie să-mi dați dreptul la replică. Eu îmi știu drepturile. Și vă spun că dvs nu puteați să mă telefonați pe telefon privat. Mulțumesc, la revedere”.
Amintim că, în noaptea de 5 spre 6 februarie curent, după miezul nopții, Marcela Paladi și Ana-Maria Căpățână, se întorceau acasă, după ce fuseseră în ospeție la o amică. Veneau de la Botanica cu mașina Volvo a Anei. Au ajuns pe viaduct și înaintau pe banda din mijloc a carosabilului, când, pe neprins de veste, mașina le-a fost lovită puternic în spate de un Volkswagen.
Șoferul acestei mașini și-a cerut scuze de la cele două tinere, explicându-le că automobilul său era echipat cu anvelope de vară, și a rămas să aștepte poliția. Atunci fetele au aprins luminile de avarie și au ieșit afară, pentru a instala pe șosea triunghiul de semnalizare. Marcela s-a apropiat de portbagaj, în timp ce Ana se afla la o distanță mică, în dreapta ei. Așa își amintește Marcela momentul în care a apărut BMW-ul care a nenorocit-o. Și prietena sa a fost lovită de BMW-ul verde, însă traumele suportate de aceasta au fost mult mai ușoare.
Gheorghe Begu își recunoaște vina.