Lumea evoluează, iar odată cu ea se schimbă viziunea angajaților față de job și viceversa. Angajatorii înțeleg că trebuie să se concentreze pe resursele umane și pe satisfacția angajaților, ca să crească afacerea și să obțină randament. Pe de altă parte, lipsa satisfacției la job duce la plecarea angajaților din companie. De exemplu, pe delucru.md sunt disponibile foarte multe poziții vacante, atât în Chișinău, cât și oferte de lucru în Bălți sau alte regiuni. Totodată, pozițiile deschise sunt foarte variate, începând cu joburi pentru PR manageri și finalizând cu locuri de muncă electrician. Totuși, toate industriile se confruntă cu aceleași probleme: lipsă acută de cadre și fluctuații de angajații. Până și într-un domeniu foarte solicitat ca tehnologiile informaționale sunt constant organizate campanii de angajări IT, ca să fie suplinite pozițiile vacante. Este lipsa satisfacției profesionale cauza plecării oamenilor? Noi credem că da, și-ți explicăm mai jos de ce.
Mulțumirea angajaților trebuie să fie unul dintre obiectivele cheie ale departamentului de HR. Angajații și angajatele, care primesc satisfacție de la jobul pe care-l au, sunt mai loiali(e) și devin ambasadorii/ ambasadoarele companiei, atât pe plan intern, cât și extern. Astfel, subalternii și subalternele pot să reprezinte compania la diferite evenimente și să lucreze cu mai mult entuziasm la îndeplinirea obiectivelor comune.
Majoritatea angajatorilor cred că satisfacția la job se obține prin salariu și „activități recreative”. În realitate, angajații au nevoie de mai multe facilități.
Potrivit unui studiu realizat de Page Group în 2017, motivele principale din cauza cărora oamenii pleacă din companie sunt: dorința de a dobândi noi competențe, stabilirea unui echilibru mai bun între viața profesională și viața privată, dar și necesitatea de venituri mai mari. Un mediu de muncă stresant este un alt factor care scade entuziasmul oamenilor și provoacă plecarea lor. Astfel, dacă jobul nu oferă oportunități de creștere, cerințele angajatorilor sunt multe și stresante, iar salariul este mic, angajații și angajatele au toate motivele să se concedieze.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Oamenii primesc satisfacție de la locul de muncă când se simt respectați, când pot avea încredere în directori și când în echipă se încurajează dezvoltarea profesională a fiecărei persoane. Organizațiile care „investesc” în acești factori reușesc să loializeze angajații și să crească împreună.
Un alt motiv de ce companiile trebuie să pună accent pe acest aspect sunt consecințele, care pot apărea în termen scurt, cât și în termen lung. De exemplu, dacă angajații și angajatele nu se simt bine la job, pe termen scurt se pot deteriora relațiile în colectiv și se vor concedia. Pe termen lung, acest fapt se manifestă prin nemulțumirea constantă a subalternilor și subalternelor, dar care continuă să lucreze, fiind motivați/motivate de alte aspecte. Fiind în această situație, persoana va căuta mai multe argumente de ce nu-i place compania, dar nu va pleca, din cauza fricii de necunoscut. Acest comportament va dăuna reputației companiei, dacă angajatul/angajata își va expune opinia subiectivă în exteriorul companiei. Prin urmare, lipsa de satisfacție a salariaților poate provoca stagnarea echipei și incapacitatea de a atrage cadre noi și valoroase. Pentru a evita aceste situații, este important ca managerul HR să identifice astfel de angajați/angajate, să lucreze pentru a le atenua problemele și pentru a transforma impresiile negative în unele pozitive.
Satisfacția la serviciu este un detaliu foarte important pentru performanța și loialitatea echipei. Un plan de activități bine stabilit, elaborat de managerul HR, influențează direct nivelul de satisfacție al angajaților și a angajatelor, cât și dispoziția cu care aceștia vin zilnic la job. Obiectivul specialistului în resurse umane este să combine armonios politicile companiei, colaborarea cu managementul superior și cultura corporativa. Dacă acești piloni vor fi bine setați, oamenii vor lucra cu mai mult entuziasm, iar gradul de fidelitate față de organizație va crește substanțial.
P.