Curs valutar
  • EUR
    19.9819
    0%
  • USD
    17.3213
    0%
  • RUB
    0.2071
    0%
  • RON
    3.8106
    0%
  • UAH
    0.3876
    0%

Toate știrile

15 august 2026

Evită aceste nouă greșeli la micul dejun dacă vrei să slăbești și să previi problemele de sănătate

10 Ian. 2023, 22:30
 // Categoria: Life // Autor:  Ursu Ana
10 Ian. 2023, 22:30 // Life //  Ursu Ana

Chiar dacă este cea mai importantă masă a zilei, contează ce alegi să consumi la micul dejun pentru a te menține în formă și a preveni problemele de sănătate.

Probabil ai auzit de multe ori că nu este bine să pleci la școală sau la serviciu fără să mănâncoi nimic, dar alegerile nepotrivite de la micul dejun îți pot sabota eforturile de a slăbi pentru tot restul zilei. Indiferent dacă vrei să scapi de kilogramele în plus sau încerci să fii mai sănătos trebuie să fii vigilent și să optezi pentru alimente benefice chiar de când te scoli, scrie realitatea.net.

Iată ce greșeli trebuie să eviți la micul dejun:

  1. Mănânci altceva în fiecare zi

În cadrul studiilor realizate în Regatul Unit s-a constatat că persoanele care variază totalul de calorii al micului dejun în fiecare zi au un risc de acumulare a grăsimii abdominale și de boli cardiace cu 90% mai mare.

  1. Mănânci prea puțin

Potrivit specialiștilor, pacienții care suferă de diabet și iau un mic dejun consistent timp de cel puțin 3 luni vor observa o reducere a glicemiei și a tensiunii arteriale față de persoanele care preferă să mănânce foarte puțin. Dacă prima masă a zilei este bogată în proteine vei reuși să ții sub control apetitul până la ora prânzului, fără să ai nevoie de multă voință pentru a ocoli dulciurile.

  1. Alegi cerealele cu fulgi mici

Cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania au observat că atunci când fulgii de cereale sunt striviți sau au dimensiuni foarte mici de la început există tendința de a consuma mai multe calorii, datorită nevoii psihologice de a vedea un bol plin cu fulgi de cereale.

  1. Alegi untul în locul untului de arahide

Femeile supraponderale care consumă unt de arahide la micul dejun nu vor avea probleme cu senzația de foame până la 12 ore după aceea. Merită să înlocuiești untul cu această alternativă gustoasă pentru a elimina centimetrii în plus fără un efort special.

  1. Aștepți prea mult până mănânci

Dacă nu îți este deloc foame când te scoli este posibil să mănânci la ore prea târzii seara. Încearcă să iei cina puțin mai devreme pentru a stimula apetitul de dimineață.

Dacă tot nu-ți este foame este recomandat să mănânci cel puțin o banană într-un interval de o oră după ce te-ai sculat pentru a da un impuls util metabolismului și a preveni senzația intensă de foame de la ora prânzului.

  1. Mănânci pe drum

Dacă în fiecare dimineață nu știi cum să ieși mai repede pe ușă și iei un baton de cereale sau un covrig, este posibil să cedezi în fața poftelor alimentare de-a lungul zilei. „Atunci când ești prea grăbit pentru a fi atent la ceea ce mănânci îți va fi foame mult mai repede. În plus, mâncatul în timp ce mergi poate afecta digestia în mod negativ pentru că vei mesteca prea puțin alimentele”, explică dr. Andrea Moss, nutriționist.

  1. Alegi ovăzul instant

Ovăzul este adesea menționat de nutriționiști datorită beneficiilor pentru siluetă, reducerea colesterolului și a conținutului de fibre. Deci ovăzul instant ar trebui să fie alegerea perfectă? Nu neapărat.

Pachetele de ovăz instant create pentru microunde conțin adesea foarte mult zahăr, provocând îngrășarea, pierderea energiei și apariția problemelor de sănătate. Alege întotdeauna fulgii de ovăz integral pentru că se digeră mai lent, mențin glicemia stabilă și vor controla apetitul timp de câteva ore.

  1. Optezi mereu pentru laptele degresat

Pare o alegere corectă, dar caloriile pe care le economisești în absența grăsimilor vor face ca nutrienții din lapte să nu fie absorbiți optim. Vitaminele pe care le conține laptele sunt solubile în grăsimi, de aceea este foarte important să alegi varianta integrală sau pe cea semidegresată.

  1. Bei alternative pentru lapte cu zahăr

Laptele de soia, migdale sau cocos pot fi alternative sănătoase pentru lactate, dar numai dacă alegi variantele neîndulcite. Din păcate laptele de soia are aproape întotdeauna zahăr și ai putea consuma calorii suplimentare fără să-ți dai seama. Nu bea caloriile pentru că nu sunt deloc consistente.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
14 Aug. 2026, 22:29
 // Categoria: Slider // Autor:  Ana Panaguța
14 Aug. 2026, 22:29 // Slider //  Ana Panaguța

Pierderile de locuri de muncă în domeniul auto din Germania – cea mai mare economie a Europei – accelerează în prezent mai rapid decât în orice alt sector industrial, numărul de angajați fiind la cel mai scăzut nivel începând din 2005, arată datele publicate vineri de Oficiul federal de statistică, informează hotnews.ro.

La 30 iunie 2026 erau 691.500 de angajați în principala industrie a țării, o scădere de 5,8% sau cu 42.300 de angajați într-un singur an.

Pierderi de locuri de muncă s-au înregistrat și în alte sectoare industriale, dar într-un ritm mai lent. În industrie, numărul de angajați a scăzut cu 2,7% în primele șase luni din 2026, la 5,29 milioane.

Industria auto rămâne al doilea mare sector industrial al Germaniei, după ingineria mecanică, unde sunt 905.900 de angajați.

Cele mai multe concedieri au avut loc în rândul furnizorilor de componente auto și accesorii pentru autovehicule, unde numărul de angajați a înregistrat un declin de 7,6%.

Pe segmentul care acoperă producția de caroserie, suprastructuri și remorci, numărul de angajați a urcat cu 10%, la 42.800.

În mai, Asociația Industriei Auto din Germania avertiza că până la 225.000 locuri de muncă ar putea fi pierdute până în 2035. Câțiva producători auto și furnizori de componente au anunțat recent măsuri de reducere a costurilor și concedieri.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking