Facebook va începe să eticheteze postările care menționează vaccinurile împotriva COVID-19 cu un link către informațiile credibile din partea Organizației Mondiale a Sănătății. De asemenea, rețeaua de socializare va reduce distribuirea conținutului de către utilizatorii care au încălcat politica privind vaccinul și dezinformarea în referitor la COVID-19, transmite EuroNews.
Platforma îi va ajuta pe oameni să găsească unde și când se pot vaccina și colabora cu autoritățile sanitare și guverne în ceea ce privește înregistrarea vaccinurilor, împreună cu extinderea Centrului său de informații COVID-19 pe Instagram, deținut de Facebook. De asemenea, aceștia vor crea tendințe în timp real a vaccinurilor COVID-19, cu scopul de a încuraja oamenii să se vaccineze, precum și vor furniza oficialilor publici informații despre „motivele ezitării” vaccinării.
Noile eforturi din partea platformei vin întrucât multe țări opresc procesul de vaccinare cu serul Oxford/AstraZeneca, după apariția mai multor rapoarte negative în această privință. Acest lucru ar putea declanșa o diminuare a încrederii oamenilor în vaccinuri.
„Astăzi lansăm o campanie globală pentru a ajuta să aducem 50 de milioane de oameni cu un pas mai aproape de obținerea vaccinurilor COVID-19”, a scris Mark Zuckerberg, luni, într-o postare pe Facebook.
„Lucrând îndeaproape cu autoritățile naționale și globale din domeniul sănătății și utilizând statistica noastră pentru a ajunge rapid la oameni, contribuim pentru ca oamenii să obțină informații credibile, să se vaccineze și să se întâlnească în siguranță”, a declarat Facebook într-un comunicat.
Facebook a fost examinat în perioada pandemiei cu privire la cantitatea de dezinformare despre sănătate, publicată pe platforma sa. Testarea vaccinurilor COVID-19 a început în iunie 2020, iar ulterior, a urmat un val de dezinformare pe rețelele de socializare referitor la acest subiect.
Un studiu realizat de Center for Countering Digital Hate a constatat că din cinci profiluri de pe Instagram, urmărind o serie de subiecte, algoritmul Instagram a publicat, în perioada septembrie – noiembrie 2020, 104 postări care conțin dezinformare, dintre care majoritatea promovau conținut anti-vaccinare.
Facebook, care deține Instagram, nu este de acord cu concluziile acestui studiu și susține că raportul este expirat de câteva luni și folosește un eșantion extrem de mic.