„Insula iubirii” a devenit un adevărat fenomen printre românii în căutare de distracții. Acest reality show aduce în prim-plan cinci cupluri care își testează relațiile pe o insulă din Thailanda timp de trei săptămâni. Concurenții, bărbați și femei, trăiesc separați și sunt tentați de ispite masculine și feminine, ceea ce a făcut ca emisiunea să aibă un mare sucess, scrie evz.ro.
Experții afirmă că reality show-ul exploatează gustul românilor pentru bârfe și scandaluri. Popularitatea emisiunii a crescut vertiginos, atrăgând un număr semnificativ de telespectatori care comentează activ pe rețelele sociale, exprimându-și părerile despre concurenți.
Castingul pentru următorul sezon a atras mii de doritori, iar anumite expresii utilizate de concurenți au devenit parte integrantă a limbajului cotidian, potrivit sursei citate. Specialiștii în sociologie și comportamentul uman au explicat de unde vine pasiunea exagerată a spectatorilor pentru această emisiune. Cei mai mulți vor să vadă și să-i analizeze pe cei care își expun viața pe micile ecrane.
Emisiunea se bucură de audiențe semnificative în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 21 și 54 de ani, majoritatea fiind din mediul urban. Conform statisticilor, aproape uul din trei telespectatori tineri urmăresc intrigile din „Insula iubirii”. De altfel, lansarea acestui reality show a avut ca efect și creșterea numărului de abonați pe platforma AntenaPlay, unde sunt difuzate episoadele.
„Mulți oameni caută aprobarea și validarea din partea celorlalți. Prin expunerea vieții personale, ei pot primi reacții, comentarii și apreciere, ceea ce poate contribui la creșterea stimei de sine. Oamenii pot fi motivați de dorința de a fi în centrul atenției. Expunerea pe micile ecrane le oferă platforma necesară pentru a atrage priviri și a fi remarcați. Și nu în ultimul rând, dorința de a fi celebru și văzut poate fi mai mare decât toate reacțiile negative ale spectatorilor”, a explicat Mirela Husaru, consilier în dezvoltare personală pentru „Adevărul”.
Spectatorii păcăliți de realitatea cosmetizată
Ca mai toate evenimentele importante din viața românilor, și Insula iubirii se desfășoară pe rețelele sociale. Aici oamenii comentează, își arată simpatia și antipatia față de personajele show-ului. Mulți se identifică cu experiențele și emoțiile trăite de concurenți. Iar confortul pe care îl oferă platformele de socializare îi încurajează să-și spună părerile despre ceea ce se petrece în emisiune.