Doi locuitori din satul Manta, raionul Cahul, au încercat să fure lemne cu o motocicletă. Cei doi au fost însă prinși de inspectorii de mediu care au emis și un comunicat de presă în acest sens.
„Au fost întocmite două procese-verbale de contravenție în conformitate cu articolul 142 alineatul 2 din Codul Contravențional al Republicii Moldova. Masă lemnoasă confiscată urmează să fie transmisă primăriei localității Manta pentru a fi înregistrată și gestionată corespunzător”, anunță reprezentanții Inspectoratului pentru Protecția Mediului.
Reprezentanții Inspectoratului pentru Protecția Mediului îndeamnă cetățenii să nu defrișeze ilegal copacii din păduri.
Ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, a lăsat de înțeles că nu este responsabil să răspundă de problemele Căilor Ferate din Moldova (CFM). Oficialul a declarat jurnaliștilor că instituția are un director general, care trebuie să ia decizii împreună cu membrii Consiliului de administrație, despre modul în care întreprinderea își desfășoară activitatea economică.
Declarația a fost făcută după ce presa l-a întrebat pe Bolea despre motivele pentru care trenul Chișinău – Iași va circula doar de trei ori pe săptămână. Conform funcționarului, datorită măsurilor întreprinse de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale restanțele salariale de la CFM s-au redus de la 9 la 4 luni, instituția primește motorină, iar trenurile vor circula din nou pe segmentul Fălciu – Cantemir.
„Calea Ferata Republicii Moldovei este un agent economic care are un director general,care ocupă acea funcție în bază unui concurs. Are consiliu de administrare. Are toată competența și responsabilitatea de a lua decizii împreună cu consiliul său de administrare. Ministerul Infrastructurii este responsabil și are competențăpe segmentul de elaborare a actelor normative, strategiilor de dezvoltare,atragere de fonduri. (…) Și eu vă rog frumos, toate întrebările la directorul Căilor Ferate a Republicii Moldova”, a răspuns Bolea jurnaliștilor.
CFM se confruntă cu dificultăți financiare urmare a reducerii traficului de mărfuri, potrivit BANI.MD. În 2024, întreprinderea a înregistrat pierderi de 228 milioane lei și restanțe salariale de peste 100 milioane lei. În primul trimestru din 2025, declinul a continuat, volumul de mărfuri transportate fiind redus cu 15,7%, iar parcursul în tone-kilometri cu aproape 30% față de perioada similară a anului precedent.