Cel mai mare producător auto din lume ca număr anual de mașini produse, Toyota Motor Corp., investește într-un startup japonez care își propune să producă în masă rachete ușoare și, într-o zi, să concureze cu jucătorii mari pentru o felie din industria spațială comercială aflată în ascensiune, relatează Bloomberg.
Interstellar Technologies Inc. a anunțat marți că a obținut o finanțare de 7 miliarde de yeni (44 de milioane de dolari) de la Toyota, iar constructorul auto va primi în schimb un loc în consiliul său de administrație pentru această investiție.
Bloomberg notează că mutarea ilustrează cel mai recent semn al progresului în eforturile guvernului japonez de a sprijini sectorul privat spațial al țării. Totuși, pentru companiile la început de drum, rămâne o provocare să țină pasul într-un domeniu dinamic și competitiv, dominat din ce în ce mai mult de giganți precum SpaceX al lui Elon Musk.
În timp ce SUA lansează peste 100 de rachete pe an, iar China câteva zeci, Japonia rămâne la un număr redus de lansări reușite, sub 10 în fiecare an. Aceasta a realizat trei lansări în 2023, potrivit declarației Interstellar.
Japonia va avea nevoie de o „transformare structurală a industriei spațiale interne” pentru a-și îndeplini această promisiune, a declarat Interstellar.
Compania intenționează să „valorifice expertiza din industria auto, inclusiv metodele de producție ale Toyota, pentru a transforma fabricarea rachetelor într-un proces de înaltă calitate, rentabil și scalabil”, se arată în comunicat, potrivit hotnews.ro.
Președintele Toyota, Akio Toyoda, a prefațat această investiție într-un discurs susținut luni la târgul tehnologic CES, în Las Vegas, spunând că interesul companiei auto pentru rachete face parte dintr-un efort mai amplu de a inova în domeniul transporturilor.
De asemenea, a indicat că Toyota speră să concureze cu Space Exploration Technologies Corp., cunoscută mai bine sub numele de SpaceX, compania-soră a Tesla Inc., deținută de Musk.