Compania aeriană irlandeză Ryanair dă în judecată un pasager pentru 15.000 € după un comportament neadecvat în timpul unui zbor. Potrivit Euronews.com, aceasta este prima acţiune civilă de acest tip în Irlanda şi face parte din politica de toleranţă zero a companiei aeriene low-cost în privinţa comportamentelor perturbatoare la bord.
Pasagerul în cauză a determinat devierea unui zbor de la Dublin la Lanzarote anul trecut. Compania a avertizat că aceasta nu va fi ultima dată când va apela la tribunal din cauza comportamentului inacceptabil la bordul aeronavelor sale.
Ryanair a depus o acţiune în instanţă la Tribunalul de Circuit din Irlanda pe 20 decembrie, cerând despăgubiri de peste 15.000 € împotriva unui pasager care a determinat devierea unui zbor de la Dublin la Lanzarote către Portugalia. Avionul a fost nevoit să rămână în Porto peste noapte pe 9 aprilie 2023, iar compania aeriană a fost obligată să asigure cazare la hotel pentru 160 de pasageri.
„Comportamentul inacceptabil al acestui pasager a forţat devierea zborului spre Porto, unde a fost întârziat peste noapte, determinând ca 160 de pasageri să se confrunte cu perturbări inutile şi să piardă o zi întreagă din vacanţă.
Este complet inacceptabil ca pasagerii care muncesc din greu pentru a se bucura de o călătorie alături de familie/prieteni să fie privaţi de această plăcere din cauza eşecului unui pasager de a se comporta corespunzător”, a declarat compania aeriană într-un comunicat.
Purtătorul de cuvânt a adăugat că Ryanair speră ca acțiunea civilă inițiată în instanțele irlandeze să descurajeze alte comportamente perturbatoare în timpul zborurilor. Identitatea pasagerului nu a fost dezvăluită.