Un ucrainean în vârstă de 37 de ani a intrat ilegal în Republica Moldova cu o motocicletă. Cetățeanul străin a fost depistat de polițiștii de frontieră din Nordul Moldovei. Cazul a avut loc în acest weekend.
Potrivit declarațiilor bărbatului, acesta spune că încerca să fugă de război.
„În timpul executării unei misiuni de supraveghere a frontierei de stat, patrula SPF Briceni a observat un bărbat, care se deplasa cu o motocicletă spre interiorul țării, pe direcția „Grimăncăuți-Vașcovți””, transmite Poliția de Frontieră.
Totodată, bărbatul a solicitat azil pe teritoriul Republicii Moldova.
În cele din urmă, persoana documentată a fost predată Inspectoratului General pentru Migrație și Azil în vederea continuării cercetărilor.
Ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, a lăsat de înțeles că nu este responsabil să răspundă de problemele Căilor Ferate din Moldova (CFM). Oficialul a declarat jurnaliștilor că instituția are un director general, care trebuie să ia decizii împreună cu membrii Consiliului de administrație, despre modul în care întreprinderea își desfășoară activitatea economică.
Declarația a fost făcută după ce presa l-a întrebat pe Bolea despre motivele pentru care trenul Chișinău – Iași va circula doar de trei ori pe săptămână. Conform funcționarului, datorită măsurilor întreprinse de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale restanțele salariale de la CFM s-au redus de la 9 la 4 luni, instituția primește motorină, iar trenurile vor circula din nou pe segmentul Fălciu – Cantemir.
„Calea Ferata Republicii Moldovei este un agent economic care are un director general,care ocupă acea funcție în bază unui concurs. Are consiliu de administrare. Are toată competența și responsabilitatea de a lua decizii împreună cu consiliul său de administrare. Ministerul Infrastructurii este responsabil și are competențăpe segmentul de elaborare a actelor normative, strategiilor de dezvoltare,atragere de fonduri. (…) Și eu vă rog frumos, toate întrebările la directorul Căilor Ferate a Republicii Moldova”, a răspuns Bolea jurnaliștilor.
CFM se confruntă cu dificultăți financiare urmare a reducerii traficului de mărfuri, potrivit BANI.MD. În 2024, întreprinderea a înregistrat pierderi de 228 milioane lei și restanțe salariale de peste 100 milioane lei. În primul trimestru din 2025, declinul a continuat, volumul de mărfuri transportate fiind redus cu 15,7%, iar parcursul în tone-kilometri cu aproape 30% față de perioada similară a anului precedent.