Curs valutar
  • EUR
    19.3369
    0.2606%
  • USD
    18.3115
    0.1376%
  • RUB
    0.1752
    3.8813%
  • RON
    3.8852
    0.26%
  • UAH
    0.4403
    0.1363%

Marile companii manipulează copiii prin trucuri lipsite de etică pentru a le trezi pofta de „răutăți”

02 Mai 2024, 16:28
 // Categoria: Economie // Autor:  Elena Putregai
02 Mai 2024, 16:28 // Economie //  Elena Putregai

Companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică” de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, potrivit unui raport citat de The Guardian.

Bite Back, un grup de campanii care face parte din imperiul bucătarului Jamie Oliver, a cerut experţilor în nutriţie să analizeze 262 de produse alimentare dulci vândute în Marea Britanie cu ambalaje care ar putea atrage copiii, fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare. Oliver i-a acuzat pe producătorii de alimente că folosesc în mod deliberat ambalaje concepute pentru a „capta minţile tinere” pentru a vinde mai multă mâncare nesănătoasă.

Cercetarea, realizată de Action on Salt, un grup de experţi în alimentaţie cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat că: 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conţinutului de grăsimi, sare sau zahăr, 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesănătoase, 80% dintre produse foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor.

„Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi”, a susținut Bite Back.

„Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc … este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food”, a declarat Jamie Oliver.

Bite Back îşi prezintă joi, 2 mai curent, dovezile în cadrul unei anchete a Camerei Lorzilor privind alimentele ultraprocesate, dieta şi obezitatea. Sondajul a constatat că toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International – care deţine mărcile Cadbury, Oreo, Milka şi Dairylea – erau nesănătoase. De asemenea, toate cele 22 produse de Ferrero conţineau cantităţi mari de grăsimi, sare sau zahăr, a constatat Bite Back.

Mars, PepsiCo şi Kellogg’s vând zeci de produse atrăgătoare pentru copii care sunt nesănătoase, a constatat raportul. Cu toate acestea, niciunul dintre produsele care atrag copiii nu a fost Danone.

În februarie, laburistul Wes Streeting şi-a exprimat îngrijorarea că „în calitate de cetăţeni, suntem foarte manipulaţi de marketingul alimentelor care ne este aruncat în faţă”. Există „argumente serioase” pentru impunerea de noi restricţii asupra ambalajelor alimentare, a adăugat el.

Promiţând că un guvern laburist va introduce o linie de demarcaţie la ora 21.00 pentru publicitatea acestor produse, Streeting a îndemnat, de asemenea, producătorii de alimente să contribuie la combaterea obezităţii, în caz contrar riscând să fie forţaţi de un „cilindru compresor” să facă acest lucru.

Departamentul de Sănătate şi Asistenţă Socială a declarat că guvernul are „un istoric dovedit în ceea ce priveşte luarea de măsuri privind obezitatea infantilă”.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Realitatea Live

Concursuri, sondaje, investiții fake – Moldindconbank te îndeamnă să fii prudent
Concursuri, sondaje, investiții fake – Moldindconbank te îndeamnă să fii prudent
Iute Moldova premiată la Romanian PR Award: Ne angajăm să continuăm să investim în educația financiară
Iute Moldova premiată la Romanian PR Award: Ne angajăm să continuăm să investim în educația financiară
Double Case: promotorii educației financiare în Chișinău și partenerul tău de încredere în cariera ta de trader
Double Case: promotorii educației financiare în Chișinău și partenerul tău de încredere în cariera ta de trader
Moldindconbank este prima alegere pentru familiile care vor să se mute la casa lor
Moldindconbank este prima alegere pentru familiile care vor să se mute la casa lor
02 Dec. 2024, 18:10
 // Categoria: Economie // Autor:  Vlada Ciorici
02 Dec. 2024, 18:10 // Economie //  Vlada Ciorici

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) anunță pentru ziua de marți, 3 decembrie, noi majorări la carburanți. Benzina se va scumpi cu un ban, iar motorina cu doi bani.

Pentru un litru de benzină, șoferii vor achita 22,91 de lei, iar pentru unul de motorină 20,13 de lei.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Amintim că din data de 1 septembrie 2021, au fost implementate modificări la legislația referitoare la produsele petroliere. Prin aceste schimbări, ANRE (Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei) are responsabilitatea de a stabili prețurile plafon pentru benzina cu cifra octanică 95 și pentru motorină.

Prețurile plafon sunt anunțate zilnic în fiecare zi lucrătoare. Acestea rămân în vigoare pe întreg parcursul zilelor următoare, în cazul săptămânii de lucru, sau pentru un interval mai extins de timp, cum ar fi în cazul weekend-ului sau al sărbătorilor.

Concursuri, sondaje, investiții fake – Moldindconbank te îndeamnă să fii prudent
Concursuri, sondaje, investiții fake – Moldindconbank te îndeamnă să fii prudent
Iute Moldova premiată la Romanian PR Award: Ne angajăm să continuăm să investim în educația financiară
Iute Moldova premiată la Romanian PR Award: Ne angajăm să continuăm să investim în educația financiară
Double Case: promotorii educației financiare în Chișinău și partenerul tău de încredere în cariera ta de trader
Double Case: promotorii educației financiare în Chișinău și partenerul tău de încredere în cariera ta de trader
Moldindconbank este prima alegere pentru familiile care vor să se mute la casa lor
Moldindconbank este prima alegere pentru familiile care vor să se mute la casa lor
 
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Inaugurarea expoziției „100 cele mai bune afișe 20”, la Muzeul Național de Artă al Moldovei
Inaugurarea expoziției „100 cele mai bune afișe 20”, la Muzeul Național de Artă al Moldovei
Scuarul teatrului dramatic rus de stat „A. P. Cehov”, amenajat de Halloween
Scuarul teatrului dramatic rus de stat „A. P. Cehov”, amenajat de Halloween
Monument dedicat eroilor Armatei Române, în parcul „Valea Morilor” din Capitală
Monument dedicat eroilor Armatei Române, în parcul „Valea Morilor” din Capitală