Curs valutar
  • EUR
    19.9819
    0%
  • USD
    17.3213
    0%
  • RUB
    0.2071
    0%
  • RON
    3.8106
    0%
  • UAH
    0.3876
    0%

Toate știrile

15 august 2026

Micul dejun bogat în carbohidrați ne face mai puțin atractivi

08 Mart. 2024, 06:40
 // Categoria: Life // Autor:  Redacția Realitatea
08 Mart. 2024, 06:40 // Life //  Redacția Realitatea

Oamenii care preferă un mic dejun bogat în carbohidrați sunt considerați mai puțin atractivi, spune un studiu realizat de cercetătorii francezi. 

Preferi un mic dejun bogat în carbohidrați rafinați, cu produse de patiserie și suc de fructe? Atunci, oamenii din jur s-ar putea să nu te considere atât de atractiv, spun cercetătorii francezi, potrivit The Guardian.

Oamenii de știință din Franța spun că schimbarea subtilă a atractivității faciale se datorează schimbărilor la nivelul zahărului din sânge și al insulinei.

Astfel, dacă vreți să arătați mai bine în prima parte a zilei, ați putea opta pentru produse precum pâine prăjită și ceai fără zahăr. Cercetătorii de la Universitatea din Montpellier consideră că zahărul din sânge poate afecta aspectul pielii și poate avea efecte pe termen lung asupra hormonilor sexuali.

Este surprinzător să ne gândim, dar alegerile noastre alimentare pot avea efecte rapide asupra aspectului nostru. Aceste schimbări fiziologice ar putea modifica subtil trăsăturile faciale, având un impact asupra modului în care ceilalți percep atractivitatea. „, a declarat Dr. Claire Berticat, biolog evoluționist și primul autor al studiului.

Cum a fost desfășurat studiul

În cadrul studiului au fost analizați 52 de bărbați și 52 de femei cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani. Aceștia au primit în mod aleatoriu un mic dejun de 500 de calorii, bogat în carbohidrați rafinați sau nerafinați.

O parte din oameni au mâncat o baghetă franțuzească făcută din făină măcinată industrial, gem, suc de mere sau de portocale și ceai sau cafea cu zahăr la dispoziție. Masa cu carbohidrați nerafinați era formată din pâine integrală, cu unt și brânză, o portocală sau un măr și ceai sau cafea fără zahăr.

Cercetătorii au măsurat apoi nivelul de zahăr din sânge al voluntarilor înainte și după ce au mâncat și au făcut fotografii cu capul participanților în condiții de iluminare controlată. După, pozele au fost trimise unor grupuri de evaluatori pentru a estima cât de bătrâni, cât de masculini sau feminini și cât de atractivi arătau indivizii.

Consumul de carbohidrați rafinați la micul dejun a scăzut atractivitatea facială pentru bărbați și femei, deși efectele pe termen lung ale consumului de astfel de alimente, desprinse din chestionarele completate de voluntari, au fost mai complicate, spun cercetătorii.

Efectul variază în funcție de sex și de tipul de masă, subliniind relația complexă dintre alimentație și atractivitate. Constatările noastre servesc drept o reamintire convingătoare a impactului de anvergură al alegerilor alimentare nu numai asupra sănătății, ci și asupra trăsăturilor care au o importanță socială deosebită, cum ar fi atractivitatea facială.„, transmite Dr. Claire Berticat.

Mai exact, aspectul pielii și fluxul sanguin sunt afectate de hipoglicemie. Aceasta se produce atunci când organismul eliberează insulina pentru a reduce vârfurile de zahăr în sânge produse de carbohidrații rafinați.

Însă, faptul că atractivitatea este afectată de modul în care mâncăm nu este o surpriză, spune David Perrett, profesor de psihologie la Universitatea St Andrews, potrivit publicației britanice.

Dietele bogate în zahăr pot îmbătrâni pielea, în timp ce fructele și legumele ne ajută să arătăm mai bine, mai spune acesta.

Autorii sugerează că carbohidrații rafinați ar putea afecta fluxul sanguin periferic. Fluxul sanguin poate schimba foarte rapid aspectul pielii. Se poate vedea impactul în câteva secunde în cazul senzației de rău, atunci când sângele se scurge din piele. Am constatat că majoritatea oamenilor arată mai sănătoși și mai atrăgători atunci când culoarea pielii lor reflectă o ușoară creștere a sângelui oxigenat„, spune David Perrett.

La rândul ei, autoarea studiului îi îndeamnă pe oameni să limiteze consumul de carbohidrați.

Știm că carbohidrații rafinați au un impact negativ asupra sănătății și acesta este un motiv suficient pentru a limita consumul lor”, a adăugat Dr. Claire Berticat.

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
14 Aug. 2026, 22:29
 // Categoria: Slider // Autor:  Ana Panaguța
14 Aug. 2026, 22:29 // Slider //  Ana Panaguța

Pierderile de locuri de muncă în domeniul auto din Germania – cea mai mare economie a Europei – accelerează în prezent mai rapid decât în orice alt sector industrial, numărul de angajați fiind la cel mai scăzut nivel începând din 2005, arată datele publicate vineri de Oficiul federal de statistică, informează hotnews.ro.

La 30 iunie 2026 erau 691.500 de angajați în principala industrie a țării, o scădere de 5,8% sau cu 42.300 de angajați într-un singur an.

Pierderi de locuri de muncă s-au înregistrat și în alte sectoare industriale, dar într-un ritm mai lent. În industrie, numărul de angajați a scăzut cu 2,7% în primele șase luni din 2026, la 5,29 milioane.

Industria auto rămâne al doilea mare sector industrial al Germaniei, după ingineria mecanică, unde sunt 905.900 de angajați.

Cele mai multe concedieri au avut loc în rândul furnizorilor de componente auto și accesorii pentru autovehicule, unde numărul de angajați a înregistrat un declin de 7,6%.

Pe segmentul care acoperă producția de caroserie, suprastructuri și remorci, numărul de angajați a urcat cu 10%, la 42.800.

În mai, Asociația Industriei Auto din Germania avertiza că până la 225.000 locuri de muncă ar putea fi pierdute până în 2035. Câțiva producători auto și furnizori de componente au anunțat recent măsuri de reducere a costurilor și concedieri.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking