Autorii manualelor ar putea fi remunerați dublu. Propunerea vine din partea Ministerului Educației și Cercetării (MEC), care anunță că a inițiat modificarea mai multor reglementări privind literatura destinată studiului elevilor.
Se propune și remunerarea asigurată pentru autorii celor mai bune manuale școlare. Conform autorității, noile modificări au scopul de a încuraja implicarea celor mai calificate și experimentate cadre didactice din țară în procesul de elaborare a manualelor.
„Proiectul completează lista de inițiative existente care vin să îmbunătățească procesul de elaborare și achiziționare a manualelor școlare. Printre acestea se numără:
– aprobarea de către Parlament a modificărilor la Legea privind achizițiile publice, care prevede că în procesul de selectare a manualelor calitatea conținutului va avea o pondere până la 70%, în comparație cu ponderea de 40% aplicată până în prezent;
– modificarea Regulamentului cu privire la selectarea și achiziția manualelor școlare, prin extinderea termenelor de pregătire a ofertelor de manuale de la 6 la 9 luni, a termenelor de evaluare a proiectelor de manuale de la 2-3 săptămâni la 3-4 săptămâni și a termenelor de pregătire a manualelor pentru obținerea avizului „Bun de tipar” de la 3 – la 4 săptămâni. Aceste modificări vor oferi autorilor și colectivelor editoriale timp suficient pentru pregătirea conținuturilor, iar evaluatorilor – posibilitatea de le analiza minuțios, pentru a excludere toate carențele și a avea în rezultat manuale de o calitate mai înaltă”, transmite MEC.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Ministerul notează că din 2022 există deja un regulament nou pentru achiziția de manuale, acesta fiind elaborat de comun cu specialiști de la MEC, Ministerul Sănătății, Agenția Națională pentru Sănătate Publică, Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, Institutul de Politici Publice și de la edituri. Autoritatea mai precizează că legislația privind asigurarea cu manuale şcolare şi suporturi didactice necesare în învăţământul general a fost îmbunătățită, „fiind implementate noi criterii de evaluare și detalieri care să asigure obiectivitate maximă din partea evaluatorilor”, ultimii fiind selectați prin concurs.