UPDATE: Zborul Paris–Chișinău, operat de compania SkyUp Malta, a înregistrat o întârziere de peste 28 de ore. Autoritatea Aeronautică Civilă a Republicii Moldova informează că, în conformitate cu reglementările în vigoare privind drepturile pasagerilor, aceștia pot solicita o compensație în valoare de 400 de euro, având în vedere distanța ortodromică dintre cele două destinații, transmite IPN.
Totodată, operatorul aerian are obligația de a asigura pasagerilor afectați hrană, băuturi, cazare și transport. În cazul în care aceste servicii nu au fost oferite, pasagerii sunt încurajați să depună o petiție la Autoritatea Aeronautică Civilă.
Zborul, programat inițial pentru vineri la prânz, a fost amânat din cauza unei defecțiuni tehnice la aeronavă. Operatorul a reușit să găsească un alt avion abia astăzi. Cei 189 de pasageri aflați la bord urmau să decoleze la ora 14:20, ora locală a Parisului.
Știrea inițială: Peste 100 de pasageri ai cursei SkyUp cu plecare din Paris către Chișinău au rămas blocați în aeroportul Beauvais din Franța încă din dimineața zilei de vineri, 4 iulie. Zborul U5488, programat să decoleze la ora 09:20, nu a reușit să părăsească pista nici până în prezent, pasagerii fiind nevoiți să aştepte în terminal ore în şir, scrie newtv.md.
Potrivit informațiilor publicate de pasageri pe rețelele de socializare, primele întârzieri au fost explicate prin „motive tehnice”, însă ulterior avionul a rămas la sol fără nicio justificare clară.
”Noi, pasagerii cursei U5488 a companiei aeriene SkyUp pe ruta Paris (aeroportul Beauvais) – Chișinău, vă adresăm această scrisoare pentru a relata un caz revoltător de iresponsabilitate din partea companiei aeriene. Zborul nostru trebuia să decoleze pe 4 iulie 2025, la ora 09:20 dimineața, însă acum este ora 17:44, iar decolarea a fost amânată din nou pentru 23:15. Așteptăm deja de șapte ore, și ne așteaptă cel puțin încă șapte, asta dacă nu va fi iarăși amânat sau chiar anulat. Nu primim nicio informație clară din partea reprezentanților companiei.
Zborul a fost amânat deja de cinci ori, iar cu fiecare amânare suntem lăsați complet în incertitudine. Suntem peste 100 de persoane aici, printre care copii, sugari și persoane în vârstă. Suntem nevoiți să stăm ore în șir pe bănci metalice incomode, copiii nu au unde dormi, iar adulții sunt epuizați moral și fizic. SkyUp nu oferă explicații, nu comunică motivele și nu garantează că zborul va avea loc. O asemenea atitudine față de pasageri este degradantă”, se menționează în mesajul unei pasagere, publicat pe Facebook vineri seara.
Sâmbătă dimineață, mai mulți pasageri au confirmat că încă nu au ajuns acasă. Printre cei blocați se numără numeroși copii şi persoane în vârstă, pentru care au fost improvizate locuri de odihnă în sălile de aşteptare ale aeroportului din Paris.
Până la această oră, compania SkyUp nu a venit cu o reacție oficială privind incidentul, potrivit sursei citate.
De menționat că vineri, 4 iulie, în Franța a continuat greva controlorilor de trafic aerian, declanșată joi. Potrivit Aviației Civile și Asociației Europene a Companiilor Aeriene, mișcarea de protest a dus la anularea a 933 de zboruri și a afectat aproximativ 300.000 de pasageri.