Guvernul urmează să aprobe hotărârea prin care capitalul social al CFM va fi majorat. Este vorba despre peste 363 de milioane de lei, bani împrumutați de la Banca Europeană de Investiții (BEI).
Bugetul este destinat achiziției locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare. Totodată, din sumă se vor acoperi şi cheltuieli pentru reabilitarea tronsonului feroviar Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
„La data de 12 septembrie 2022 au fost lansate lucrările de reabilitare a tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești. Conform condițiilor generale ale contractului încheiat cu executorul lucrărilor – LLP „Temirzhol Zhondeu”, a prezentat spre plată facturi pentru livrarea materialelor și executarea lucrărilor. (…) Pentru anul 2023, sunt planificate pentru majorarea capitalului social al Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” mijloace financiare în cuantum de 363158,3 mii de lei (echivalentul a 16962,1 mii de euro) din contul împrumutului acordat de Banca Europeană de Investiții în cadrul Proiectului de achiziție a locomotivelor şi de restructurare a infrastructurii feroviare. Prin urmare, respectivele surse financiare vor fi utilizate pentru achitarea facturilor evocate supra și altor cheltuieli preconizat în perioada următoare”, se arată în proiectul hotărârii de Guvern.
Precizăm că, în iunie 2023, s-a aprobat inițierea negocierilor, astfel încât Republica Moldova să împrumute 23 de milioane de euro de la BERD și primește un grant de 20 de milioane de euro pentru reabilitarea traseelor de cale ferată. Este vorba despre tronsonul Vălcineț – Ocnița – Bălți – Ungheni – Chișinău – Căinari.