Inspectoratul General al Poliției face din nou apel la Primăria municipiului Chișinău să dea curs implementării recomandărilor incluse în cele 136 de prescripții și 23 de sesizări privind corecțiile de trafic, organizarea circulației rutiere, securizarea trecerilor pentru pietoni, iluminatul stradal, defrișarea arborilor pentru asigurarea vizibilității indicatoarelor rutiere, optimizarea regimului de lucru al semafoarelor, reparația drumurilor și remedierea altor probleme de infrastructură rutieră care duc la blocarea traficului rutier și punerea în pericol a cetățenilor.
La fel, IGP solicită Primăriei conformarea exercitării competențelor pe liniile de activitate pornind de la reglementările cadrului legal, astfel încât fiecare autoritate să-și realizeze sarcinile corespunzător.
Instituția insistă asupra revenirii la practica includerii pe ordinea de zi a ședințelor operative săptămânale ale Primăriei Chișinău a subiectelor prezentate de către Direcția de Poliție Chișinău, întrucât subdiviziunea vizată este responsabilă de asigurarea ordinii și siguranței publice în capitală.
În comunicatul de presă emis a fost subliniat faptul că este inacceptabilă antrenarea Poliției în polemici ce depășesc caracterul operațional al activității, inclusiv condiționarea colaborării și comunicării pe subiectele sensibile pentru cetățeni.
În acest sens, IGP face apel la factorii de decizie ai Primăriei să dea curs implementării acțiunilor incluse în proiectul de Plan întocmit anterior de MAI și APL, în care sunt prevăzute măsuri urgente de rezolvare a problemelor de siguranță a cetățenilor și confortului acestora.
Instituția s-a referit și la crearea „poliției municipale”. Astfel a fost reiterat faptul că, la moment, APL dispune de competența de constatare și examinare a contravențiilor, fiindu-i atribuit și statutul de agent constatator. Astfel, sunt în drept să constate contravenții şi să încheie procese-verbale, inclusiv „specialiştii principali şi specialiștii superiori din cadrul administrației publice locale desemnați de către primar” cu referire la încălcarea regulilor de gestionare a deșeurilor, construcții neautorizate și intervenții neautorizate la construcțiile existente, încălcarea regulilor de asigurare a curățeniei în localități, încălcarea regulilor de comerț, încălcarea legislației cu privire la publicitate, etc. Printr-o eventuală instituire a „poliției municipale”, în asemenea circumstanțe, cu certitudine nu vor fi substituite atribuțiile Poliției.