Primăria Chișinău abia de anunțase miercuri, 15 martie curent, că deja poate fi utilizată noua aplicație mobilă Tranzy care arată călătorilor timpul de sosire a transportului public în stații, au fost aduse primele critici. Cunoscătorii, or călătorii care erau de ceva vreme în așteptarea acesteia au testat-o imediat ca să poată spune că au depistat mai multe informații eronate, discordanțe sau bug-uri.
Spre exemplu, activistul civic Rodion Gavriloi a povestit pe contul său de Facebook că a urmărit troleibuzul nr. 38 din stație.
„Troleibuzul a venit și a plecat, iar aplicația arăta în continuu aceeași informație – că va sosi peste 9 minute”.
Astfel, aplicația nu-ți arată în timp real pe hartă unitățile de transport de pe o anumită rută; nu poți vedea pe hartă (sau în alt loc) câte unități de transport sunt pe o anumită rută și nu are tangență cu unitățile de transport din timp real.
Pe lângă faptul că autoritățile municipale au avut nevoie de 11 luni de implementare, deși conform caietului de sarcini scria 60 de zile, unii călători s-au arătat indignați că nici măcar nu este dezvoltată la noi. Tranzy este utilizată în două orașe din România: Cluj-Napoca și Iași.
„Total de acord cu cele spuse. Nu este comodă și întortocheată. … Testez aplicația asta de vreo 2 săptămâni, și 38-ul cam în toate cazurile îl arată corect. Altceva e că uneori apare ori un bug ori nuș ce că arată un troleu fantomă, care cică ar trebui să vină în 1/2/3 minute după unul care numai ce a plecat, posibil că ai nimerit și tu pe un bug de ăsta”, au comentat alți internauți sub postarea lui Rodion Gavriloi.
Până nu demult, unii călători utilizau aplicația Easy Way implementat prin compania Dekart, doar că s-a finalizat contractul și nu a mai fost prelungit. În același timp, pe fundalul criticilor, în comentariile aceleiași postări, șeful Regiei Transport Electric Chișinău (RTEC), Dorin Ciornîi, ar fi dat de înțeles că va fi activă și precedenta aplicație, cel mai probabil, peste o săptămână.
Este de menționat că la conferința de prezentare a aplicației Tranzy, primarul Ion Ceban îndemnase utilizatorii să transmită reclamațiile și sugestiile.