Acordul de cooperare cu Banca Europeană de Investiții prin, pentru realizarea studiului de prefezabilitate și fezabilitate al proiectului de construire a autostrăzii Ungheni-Chișinău-Odesa, a fost semnat de Andrei Spînu. Conform ministrului Infrastructurii, acesta este primul pas pentru crearea coridorului Republica Moldova – Uniunea Europeană.
„Ne dorim cu toții ca acest proiect să se realizeze în termene cât mai restrânse, iar construcția să înceapă cât mai repede. În același timp, trebuie să fim conștienți că astfel de proiecte durează în timp. Din păcate, timp s-a pierdut mult. Aceste studii deja trebuia să fie făcute mulți ani în urmă. Recuperăm acum. Ne vom mișca cât mai repede posibil că în următorii ani să parcurgem celelalte etape: proiectarea, identificarea resurselor financiare, licitarea și inițierea lucrărilor”, declară ministrul.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Studiul de prefezabilitate urmează să fie finalizat până în anul 2024, iar până la finalul anului 2025 va fi încheiat și studiul de fezabilitate, potrivit Ministerului Infrastructurii (MIDR). Documentele prevăd colectarea informațiilor și a datelor cu privire la situația actuală a drumului, a intensității traficului planificat, evaluarea economică. Urmează a fi definite punctele geografice și lățime.
Autostrada Ungheni – Chișinău – Odesa va conecta centrele economice și industriale regionale ale celor trei țări. Autoritățile își propuns astfel să faciliteze comerțul, să dezvolte economia și să apropie Moldova de UE, potrivit MIDR.