Producătorii europeni de parfumuri şi cosmetice se confruntă cu o penurie de hârtie, sticlă şi unele uleiuri şi alcooluri cheie, deoarece invadarea Ucrainei de către Rusia adaugă noi perturbări ale lanţurilor de aprovizionare pentru produse de frumuseţe, ducând la creşterea preţurilor, pe fondul cererii puternice, transmite Reuters.
La fel ca industria alimentară, sectorul global al cosmeticelor, de 500 de miliarde de dolari, se confruntă cu consecinţele războiului, deoarece producătorii folosesc alcool derivat din cereale şi sfeclă organică pentru a face parfumuri şi uleiuri de seminţe de floarea soarelui pentru a produce cosmetice – toate culturi cheie din Ucraina.
În acelaşi timp, criza energetică declanşată de război a urcat puternic preţurile sticlei şi hârtiei, în timp ce restricţiile din China din cauza Covid-19 au zădărnicit capacitatea companiilor de a obţine componente de ambalare pentru parfumuri de 100 de dolari pe sticlă şi rujuri de 30 de dolari.
„Suntem în modul de gestionare a crizelor când vine vorba de aceste subiecte de aprovizionare”, a declarat Emmanuel Guichard, secretarul general al asociaţiei franceze de cosmetice FEBEA, într-un interviu pentru Reuters.
În timp ce companiile mai mari, cu marje de profit mai mari, au mai multă putere financiară şi flexibilitate pentru a face faţă – divizia de lux a L’Oreal, care vinde produse de machiaj şi parfumuri de marcă Giorgio Armani şi Valentino, de exemplu, are o marjă operaţională de 22,8% – dificultatea este deosebit de mare pentru companiile mici şi mijlocii din Europa.
„Ne confruntăm cu deficit şi cu creşteri de preţ la fiecare pas: de la esenţe şi alcool până la sticlă şi hârtie – chiar şi pentru pompele dozatoare de spray şi plasticul Surlyn folosit pentru capace”, a declarat Marco Vidal, directorul general al producătorului veneţian de parfum Mavive, proprietarul companiei.
Producătorii europeni de cosmetice, care au exportat mărfuri de 22,6 miliarde de euro (24,6 miliarde de dolari) în 2020, conform asociaţiei industriale Cosmetics Europe, au constatat o creştere a concurenţei pentru materiale de ambalare după pandemia de coronavirus, care a stimulat comerţul electronic, mărind consumul de hârtie pe fondul eforturilor de reducere a utilizării plasticului.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Producătorii de sticlă, la rândul lor, s-au luptat să facă faţă cererii de flacoane de vaccinuri după ce au redus producţia în primele etape ale pandemiei, oprind cuptoarele în Italia pentru prima dată în decenii.
Acum, preţurile gazelor amplifică problemele pentru ambele industrii, forţând fabricile de hârtie din Italia să oprească temporar producţia pentru a renegocia preţurile de vânzare.
Dublarea costului hârtiei pe care o foloseşte pentru a face cutii rigide de lux pentru clienţi precum Dolce & Gabbana, Ferragamo şi Givenchy a determinat grupul italian Isem să majoreze preţul produselor sale cu 10%-40%, a declarat directorul general Francesco Pintucci pentru Reuters.