Curs valutar
  • EUR
    19.9997
    -0.134%
  • USD
    17.3383
    -0.1298%
  • RUB
    0.2089
    -1.0531%
  • RON
    3.8168
    -0.11%
  • UAH
    0.3877
    0.2063%

Toate știrile

13 august 2026

Produse ce pot accelera îmbătrânirea creierului: Bomboanele, băuturile carbogazoase și chipsurile sunt pe listă

13 Sept. 2022, 22:50
 // Categoria: Life // Autor:  Ursu Ana
13 Sept. 2022, 22:50 // Life //  Ursu Ana

Este arhicunoscut faptul dieta mediteraneană contribuie din plin la menținerea sănătății creierului. Pe de altă parte, deși creierul îmbătrânește odată cu restul corpului, eliminarea anumitor obiceiuri zilnice care țin de alimentație pot ajuta la întârzierea acestui proces, scrie Eeatthis.

  1. Consumul excesiv de zahăr

Dulciurile, de orice fel, sunt o gustare preferată de majoritatea oamenilor pentru că satisfac pofta de dulce. Dar nu aduc niciun beneficiu organismului. Din contră, pot afecta negativ sănătatea generală, ceea ce poate duce la probleme ale creierului.

  1. Ronțăitul chipsurilor

Nimic nu e mai la îndemână când foamea ne dă târcoale, decât o pungă de chips-uri. Este un obicei care are un impact mai dăunător asupra organismului decât am crede.

„Cercetările arată că avem tendința de a mânca mai mult atunci când mâncăm dintr-o pungă supradimensionată”, spune Lisa R. Young, autoarea cărții ”Finally Full, Finally Slim”.

Obiceiul de a consuma chipsuri nu doar că alimentează „epidemia” de obezitate şi boli cardiovasculare, dar poate duce şi la probleme de dezvoltare în viaţa intrauterină, hiperactivitate la copii şi un risc mai mare de cancer.

Potrivit unui studiu publicat de Academia Americană de Neurologie, consumul excesiv de chips-uri poate dubla riscul pierderii memoriei sau al deficiențelor cognitive.

  1. Consumul de calorii lichide

Caloriile lichide sunt băuturi care nu aduc nimic organismului, în afară de calorii inutile. Avem aici băuturile carbogazoase și ceaiul cu gheață îndulcit. Deși pot părea inofensive, pot cauza numeroase probleme cognitive. Într-un studiu publicat în revista Stroke, participanții care au băut zilnic cel puțin o băutură îndulcită artificial au avut de trei ori mai multe șanse să sufere un accident vascular cerebral și de aproape trei ori mai multe șanse de a face Alzheimer.

  1. Alimentele procesate

De asemenea, consumul alimentelor procesate în cantități mari va avea un impact negativ asupra sănătății creierului. ”Chipsurile, produsele de patiserie și bomboanele, care conțin cantități mari de grăsimi saturate și/sau făinuri rafinate, pot crește inflamația sistemică”, spune Moskovitz, precizând că acest lucru poate contribui la declinul cognitiv și la pierderea memoriei.

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant
12 Aug. 2026, 22:33
 // Categoria: Societate // Autor:  Ana Panaguța
12 Aug. 2026, 22:33 // Societate //  Ana Panaguța

Deja de câteva luni la rând, lumea familiei Emmei se măsoară în zile petrecute între pereții unui spital. În schimbul copilăriei trăite acasă, printre jucării și pași prin cameră, au venit investigații, analize și întrebări la care nu există răspunsuri ușoare. Fetița a fost diagnosticată cu sindrom mielodisplazic, asociat cu monosomia 7 și o modificare genetică rară. Pentru a putea merge mai departe, are nevoie de un transplant de celule stem hematopoietice.

Tatăl ei, Victor Cosoi, povestește că a ezitat să ceară ajutor. A sperat că va putea face față singur, însă a devenit clar că există drumuri pe care o familie nu ar trebui să fie nevoită să le parcurgă singură.

De aceea, a fost lansată o campanie de strângere de fonduri pe GoFundMe.

Pentru Emma poate însemna începutul unei mâini întinse exact atunci când familia are cea mai mare nevoie de ea. Părinții nu cer oamenilor să le rezolve viața. Cer o șansă pentru copilul lor…

În prezent, familia așteaptă răspunsul privind donatorul și urmează fiecare etapă recomandată de medici.

Orice donație va ajuta, dar și distribuirea campaniei poate face ca povestea Emmei să ajungă la mai mulți!

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant