Curs valutar
  • EUR
    19.4960
    0.0708%
  • USD
    18.6333
    0.2426%
  • RUB
    0.2037
    0.54%
  • RON
    3.9172
    0.0715%
  • UAH
    0.4480
    0.067%

„Să fii Moș Crăciun e Simplu”: Peste 400 mii lei au fost colectați de zeci de persoane publice în rol de casieri

24 Dec. 2024, 10:54
 // Categoria: Societate // Autor:  Olga Soroceanu
24 Dec. 2024, 10:54 // Societate //  Olga Soroceanu

Aproape 406 mii de lei și peste o tonă de produse alimentare au fost colectate în cadrul campaniei „Să fii Moș Crăciun e Simplu”, cu ajutorul lui Satoshi, a Tatianei Turtureanu, Getei Burlacu, Aurei, Diannei Rotaru, ministrului Dan Perciun, a diplomaților, reprezentanților asociațiilor de business, organizațiilor internaționale și jurnaliștilor care au acceptat provocarea de a fi Ambasadori ai Binelui la casele de marcat ale magazinului Kaufland.

Evenimentul, ce a avut loc în data de 21 decembrie, la unul dintre magazinele Kaufland din Chișinău, a fost organizat de Asociația Obștească The Moldova Project și Kaufland Moldova, cu scopul de a oferi tuturor clienților oportunitatea unică de a dona prin simplu fapt că procură cele necesare în ajun de Crăciun.

Campania de sensibilizare și de colectare de fonduri SĂ FII MOȘ CRĂCIUN E SIMPLU, ediția a IV-a, a adunat sute de participanți și peste 20 de persoane publice din diverse domenii, care au servit la casele de marcat, în semn de solidaritate pentru acțiunile de sprijin implementate de Asociația The Moldova Project, în beneficiul copiilor din familii defavorizate. Toată suma încasată de invitații speciali, și anume 405.957 de lei , fac posibilă deschiderea unei săli de joacă și lectură într-un sat din Republica Moldova.

VICTORIA MOROZOV, președinta Asociației The Moldova Project:

„Este o premieră națională acest concept de colectare de fonduri. Ne bucură enorm am reușit să adunăm în jurul proiectelor noastre sociale The Moldova Project un număr atât de mare de susținători și admiratori. Este extrem de important să fim uniți în fapte bune, indiferent de statut social, rasă, credință, naționalitate și interese. Solidaritatea ne face mai puternici și ne aduce mai aproape unii de alții. În zilele ce urmează, vom distribui produse pentru masa de Crăciun și vom aduce clipe de neuitat pentru cei peste o mie de copii care beneficiază de sprijinul echipei noastre. Fiecare zâmbet și fiecare moment de bucurie vor face această perioadă cu adevărat specială.”

Ambasadorii Binelui au creat o atmosferă de poveste, ce a fost apreciată de toți vizitatorii Kaufland. Sentimentul de solidaritate și empatie ce dominau în cadrul evenimentului au deschis inimile pentru fapte bune, toleranță și compasiune.

SATOSHI, despre campanie și impresiile de la prima experiență în calitate de casier:

„Este dificilă munca de casier, pe bune. Necesită dexteritate și obișnuință. Dar am participat cu dedicare la această campanie pentru că îmi doresc din tot sufletul ca fiecare copil să aibă un Crăciun tradițional, în sânul familiei sau alături de oamenii care îl iubesc și cu care se simte în familie.”

Voluntarii campaniei „SĂ FII MOȘ CRĂCIUN E SIMPLU”, ediția 2024, au fost: Margret Maria Uebber, Ambasadoarea Germaniei; Guido Beltrani, director al Biroului de Cooperare al Elveției în R. Moldova; Karina Nersesyan, Reprezentanta UNFPA în Moldova; Dan Perciun, ministru al Educației și Cercetării; Mariana Rufa, Director executiv al Asociației Businessului European; Carolina Bugaian, Director general Moldcell; Sergey Hovelyan, director general al Coca-Cola HBC Moldova; Victor Tipa, fondator VVT Group; Sorin Bălănel, director marketing la Victoriabank; interpreții Satoshi, Tatiana Turtureanu, Aura, Dianna Rotaru, Geta Burlacu; dirijorul Andriano Marian și echipa de instrumentiști ai Moldovan National Youth Orchestra; jurnaliștii Tatiana Însurățenu (Titania Podcast), Ana Danilescu, Andrei Porubin, Zina Bivol; moderatorii Sergiu Beznițchi, Alex Nisteriuc, Irina Pociumbanu, Sanda Porubin; influencera Gabriela Damir.

Programul zilei de 21 decembrie a fost completat de momente muzicale surprinzătoare, oferite de Ansamblul „Romanița”, Corul „Capriccio” al Liceului Teoretic „Gh. Asachi” și de vocile interpretelor Geta Burlacu și Aura.

Campania „Să fii Moș Crăciun e Simplu” este finanțată exclusiv de compania Kaufland Moldova, având menirea de a promova solidaritatea și incluziunea socială. Politica de responsabilitate socială a companiei conturează importanța implicării comune pentru schimbări sociale benefice și sustenabile.

CRISTINA ARAMĂ, manager relații corporative Kaufland Moldova:

„Binele se face împreună – astfel, am lansat o provocare pentru mai multe persoane publice de a deveni Ambasadori ai Binelui la casele de marcat. Toți banii încasați în urma vânzărilor vor fi investiți în servicii calitative de educație alternativă în satele Republicii Moldova, în servicii de asistență pentru familiile ce au nevoie de ajutor. Noi, ca și companie, credem în puterea exemplului, în forța coeziunii sociale. Doar împreună putem face lumea în care trăim mult mai bună – Implicarea face Diferența!”

Banii și produsele acumulate în cadrul campaniei SĂ FII MOȘ CRĂCIUN E SIMPLU vor completa fondul necesar pentru crearea unei ludoteci – sală de joacă și lectură, în unul din satele în care operează Asociația Obștească The Moldova Project. De asemenea, va fi completat bugetul pentru distribuirea produselor alimentare pentru masa de Crăciun a 120 de familii defavorizate din 37 de sate din regiunea centrală a țării.

Ce este o LUDOTECĂ și ce utilitate are acest serviciu comunitar în mediul rural?

Ludoteca este un spațiu special amenajat pentru joacă și lectură, cu un nivel înalt de confort, care oferă acces gratuit tuturor copiilor și adulților din comunitate la activități de creație, recreere, cunoaștere și dezvoltare. În fiecare ludotecă activează cel puțin un pedagog social (ludotecar), al cărui rol este să supravegheze îndeaproape activitatea copiilor, să asigure condiții favorabile pentru joacă și studiu, să faciliteze o comunicare asertivă și o bună relaționare între copii, să observe starea lor psiho-emoțională și să le ofere tot sprijinul necesar. De asemenea, ludotecarul coordonează cu echipa de specialiști a The Moldova Project orice situație de risc sau care ridică suspiciuni.

În satele din Republica Moldova, există un deficit acut de servicii extrașcolare destinate copiilor și adolescenților, precum și de opțiuni de educație alternativă. În timp ce o mică parte a locuitorilor din comunele respective își permit să participe la activități de recreere sau dezvoltare personală contra cost, în satele și centrele regionale, cei cu resurse financiare modeste sunt aproape complet lipsiți de opțiuni. Această lipsă de oportunități de dezvoltare personală în afara școlii îi privează pe copii și adolescenți de posibilitatea de a-și construi abilități valoroase.

Despre Asociația Obștească „The Moldova Project” (TMP)

Începând cu anul 2008, Asociația oferă asistență multidimensională familiilor aflate în dificultate, având scopul de a proteja copiii ce se află în situații de risc și de a crea condiții propice pentru dezvoltare armonioasă. A.O. „The Moldova Project” furnizează lunar un spectru larg de servicii și produse fiecărei familii beneficiare, colaborând strâns cu autoritățile publice locale și centrale, precum și cu partenerii externi și interni. Cu ajutorul programelor multidisciplinare pe termen lung, The Moldova Project pavează o nouă cale menită să stopeze caracterul ciclic al sărăciei. Misiunea asociației conturează schimbarea durabilă, coeziunea comunității și puterea de neegalat a inițiativelor civice.

Despre Kaufland Moldova

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.540 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 9 magazine în Republica Moldova. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Compania crede în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia. De aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.md.

Realitatea Live

De ce să cumperi un apartament direct de la dezvoltator: avantaje și beneficii
De ce să cumperi un apartament direct de la dezvoltator: avantaje și beneficii
Până la 60% reduceri la cumpărăturile în iSpace cu cardul Neon de la Moldindconbank și Visa
Până la 60% reduceri la cumpărăturile în iSpace cu cardul Neon de la Moldindconbank și Visa
Tipăriturile creative – o soluție eficientă pentru atragerea de noi clienți
Tipăriturile creative – o soluție eficientă pentru atragerea de noi clienți
O noapte romantică pentru îndrăgostiţi, de Valentine’S Day, la Castel Mimi
O noapte romantică pentru îndrăgostiţi, de Valentine’S Day, la Castel Mimi
„Gustul tradiției – de la noi, pentru voi”. Kaufland Moldova mai aproape de producătorii locali
„Gustul tradiției – de la noi, pentru voi”. Kaufland Moldova mai aproape de producătorii locali
19 Feb. 2025, 07:14
 // Categoria: În Lume // Autor:  Redacția Realitatea
19 Feb. 2025, 07:14 // În Lume //  Redacția Realitatea

Asteroidul YR4, descoperit recent de astronomi, are acum 3,1% şanse să lovească Pământul în 2032, cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată de la începutul monitorizării, potrivit calculelor efectuate marţi de NASA.

Având o lăţime estimată între 40 şi 90 de metri, acest asteroid ar putea lovi Pământul la 22 decembrie 2032, potrivit estimărilor agenţiilor spaţiale internaţionale, şi ar putea provoca pagube considerabile, cum ar fi distrugerea unui oraş. Această predicţie trebuie însă tratată cu prudenţă, deoarece se bazează pe date preliminare şi este susceptibilă de a se modifica în următoarele săptămâni şi luni, potrivit experţilor intervievaţi de AFP.

„Nu intru în panică”, a declarat Bruce Betts, de la organizaţia americană Planetary Society, cerând totodată supravegherea atentă a asteroidului, denumit 2024 YR4.

Dacă acesta s-ar prăbuşi pe Pământ, impactul său ar putea fi de 500 de ori mai puternic decât bomba nucleară de la Hiroshima, conform estimărilor actuale. Este suficient pentru a nimici un oraş întreg, de exemplu, spune Betts, sau să provoace un tsunami, dacă impactul ar avea loc în apropierea unei insule sau a coastei.

Deşi riscul de coliziune este considerat acum scăzut, acesta este cel mai ridicat înregistrat vreodată în peste două decenii de monitorizare a obiectelor cereşti.

Un astfel de eveniment este „foarte, foarte rar”, a declarat pentru AFP Richard Moissl, şeful biroului de apărare planetară din cadrul Agenţiei Spaţiale Europene, dar expertul s-a arătat liniştitor:

„Pentru publicul larg, nu există niciun pericol pentru moment”, a spus el.

La începutul anilor 2000, asteroidul Apophis a provocat agitaţie în comunitatea ştiinţifică internaţională prin şansele sale de 2,7% de a lovi Pământul în 2029. Probabilitatea de impact a scăzut rapid până aproape de zero. În mod similar, previziunile pentru 2024 YR4 sunt susceptibile de a se schimba în viitorul apropiat, pe măsură ce se colectează mai multe date pentru a preciza traiectoria şi profilul său.

Oamenii de ştiinţă se bazează în special pe telescopul spaţial James Webb pentru a face observaţii mai precise în luna martie. Dar timpul se scurge, deoarece asteroidul se află pe o orbită care se îndepărtează de Pământ. Experţii prevăd că acesta va dispărea din vizorul telescoapelor terestre în lunile următoare, înainte de a redeveni observabil în 2028.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Conform observaţiilor lor actuale, 2024 YR4 se află în aceeaşi categorie cu un asteroid care s-a prăbuşit într-o regiune îndepărtată din Siberia în 1908.. Acest eveniment, cunoscut sub numele de evenimentul Tunguska, este slab documentat şi se crede că a dus la distrugerea a sute de mii de hectare de pădure.

Dacă riscul ca o astfel de catastrofă să se producă peste aproape opt ani ar fi confirmat, comunitatea spaţială internaţională ar putea lua în considerare o misiune de deviere a traiectoriei asteroidului.

Oamenii de ştiinţă lucrează de ani de zile pentru a dezvolta astfel de mijloace de apărare planetară. În 2022, o misiune NASA a reuşit să schimbe traiectoria unui asteroid inofensiv, trimiţând un vehicul spaţial să se prăbuşească pe el, o premieră demnă de un scenariu de Hollywood.

De ce să cumperi un apartament direct de la dezvoltator: avantaje și beneficii
De ce să cumperi un apartament direct de la dezvoltator: avantaje și beneficii
Până la 60% reduceri la cumpărăturile în iSpace cu cardul Neon de la Moldindconbank și Visa
Până la 60% reduceri la cumpărăturile în iSpace cu cardul Neon de la Moldindconbank și Visa
Tipăriturile creative – o soluție eficientă pentru atragerea de noi clienți
Tipăriturile creative – o soluție eficientă pentru atragerea de noi clienți
O noapte romantică pentru îndrăgostiţi, de Valentine’S Day, la Castel Mimi
O noapte romantică pentru îndrăgostiţi, de Valentine’S Day, la Castel Mimi
„Gustul tradiției – de la noi, pentru voi”. Kaufland Moldova mai aproape de producătorii locali
„Gustul tradiției – de la noi, pentru voi”. Kaufland Moldova mai aproape de producătorii locali
 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală