Așteptările exagerate transformă relația unor părinți cu școala într-o reglare de conturi cu instituția de învățământ. Părerea aparține invitatelor emisiunii „Consens Național”, care au menționat că această problemă apare din cauza lipsei comunicării cu propriii copii și cadrele didactice.
Specialista în educație parentală, Inna Negrescu-Babush, le-a recomandat părinților să aibă mai multă încredere în profesori și să le ofere copiilor autonomie pentru a-i crește rezilienți și independenți.
„Părinții care le spun profesorilor cum să predea merg prea departe. Eu cred foarte mult în colaborare între familie și școală, dar implicarea nu înseamnă trecerea unor anumite limite. Profesorii știu să își facă treaba, la fel ca și părinții care au munca lor pe care nimeni nu poate să o facă în locul lor. Părintele trebuie să își facă treaba acasă, să-l sprijine la teme pe elev – nu să i le facă –și să-l învețe managementul timpului pentru a-și planifica activitățile”, a spus Inna Negrescu-Babush.
Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb, directoarea-adjunctă a Liceului Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”, a insistat ca părinții să investească mai mult timp în relația cu copilul, și mai puțin în compensarea lipsei acesteia prin dulciuri, obiecte scumpe sau bani de buzunar.
„Uneori abia la ședințele cu părinții, unii rămân uimiți despre ceea ce le prezintă diriginții despre copii lor: anchete, ocupații, lucrări. Ei nu își cunosc propriii copiii, ce pot face aceștia. Aici ar trebui să înceapă conlucrarea cu școala, uneori se implică și psihologii școlari în cazuri mai complicate. Din cauză că unii părinți nu găsesc timp pentru copiii lor, aceștia își creează concluzia că părinții nu sunt interesați ce fac, cine sunt, ce gândesc”, a mai spus Tatiana Nagnibeda-Tverdohleb.
Invitatele au menționat că părinții greșesc atunci când așteaptă ca școala să le învețe și educe copiii. Ele au menționat că acest proces depinde de colaborarea dintre școală și familie.

