Curs valutar
  • EUR
    19.9819
    0%
  • USD
    17.3213
    0%
  • RUB
    0.2071
    0%
  • RON
    3.8106
    0%
  • UAH
    0.3876
    0%

Toate știrile

15 august 2026

STUDIU Alimente care te fac să fii obosit și stresat. Vezi care sunt acestea

26 Oct. 2022, 20:36
 // Categoria: Life // Autor:  Ursu Ana
26 Oct. 2022, 20:36 // Life //  Ursu Ana

O alimentație necorespunzătoare ne poate juca festa de foarte multe ori. Acesta pot duce la un nivel de energie mai redus, dar și într-o creștere a radicalilor liberi care dăunează țesutului creierului. Sursa acestor probleme stă în inflamația intestinului, spune Dr. Uma Naidoo nutriționist și expert în psihiatrie și neurologie, membru al Școlii de Medicină din cadrul Universității Harvard, scrie realitate.net. 

  1. Alimente procesate

Consumul de alimente procesate nesănătoase, cum ar fi produse de copt și băuturile carbogazoase, care sunt încărcate cu zaharuri rafinate și adăugate – adesea sub formă de sirop de porumb cu conținut ridicat de fructoză – inundă creierul cu prea multă glucoză. Acest „potop de zahăr” poate duce la inflamație în creier și poate duce în cele din urmă la depresie și oboseală.

În loc să cumpărați alimente procesate, specialistul ne recomandă să căutăm alimente integrale bogate în nutrienți, cum ar fi fructe proaspete sau legume, și proteine curate, cum ar fi carnea de vită organică hrănită cu iarbă sau pește proaspăt, de preferat cel care nu este prins în crescătorii.

  1. Uleiuri industriale din semințe

Industrializarea producției alimentare a dus la dezvoltarea uleiurilor ieftine, foarte procesate, create din produsul secundar al culturilor abundente. Acestea includ uleiuri de porumb, semințe de struguri, floarea-soarelui, soia și ulei de palmier. Prin procesare, aceste uleiuri devin incredibil de bogate în acizi grași omega-6 inflamatori și lipsite de omega-3 antiinflamatori, acestea din urmă fiind extrem de importanți pentru sănătatea creierului. Studiile au arătat că persoanele care consumă alimente bogate în acizi grași omega-6 prezintă un risc mai mare de depresie în comparație cu cei care consumă alimente bogate în omega-3.

Gurmanzii ar trebui să apeleze la alternative antiinflamatorii, cum ar fi uleiul de măsline extravirgin sau uleiul de avocado, dacă aveți noroc să-l găsiți în magazine.

  1. Zaharuri adăugate și rafinate

Deși s-ar putea să vă așteptați ca zahărul să fie obișnuit în deserturile de patiserie sau cerealele din cutie, acesta poate fi găsit și în alimente surprinzătoare precum ketchup-ul, sosurile pentru salată și chiar în unele alimente sărate, cum ar fi cartofii prăjiți.

Zaharurile adăugate și rafinate exacerbează inflamația și copleșesc organismul cu mai mult zahăr decât are nevoie, ceea ce poate crea anxietate crescută și niveluri instabile ale stării de spirit.

Deoarece zahărul are un efect de dependență, cu cât mâncăm mai puțin din el de-a lungul timpului, cu atât ne vom reduce nevoia de a mai consuma zahăr. Pentru a reduce dependența de zahăr, cumpărați alimente integrale, care nu sunt făcute cu zaharuri adăugate.

  1. Alimente prăjite

Alimentele prăjite ne lasă mereu apă în gură, miros frumos, sunt foarte gustoase, chiar delicioase, dar este mai mult decât recomandată să reducem cantitatea de alimente prăjite pe care le consumăm.

Un studiu din 2016 a analizat 715 muncitori dintr-o fabrică și a măsurat nivelurile lor de depresie, rezistență și consumul de alimente prăjite. Desigur, cercetătorii au descoperit că persoanele care au consumat mai multe alimente prăjite au avut mai multe șanse de a dezvolta depresie în timpul vieții.

Alimentele prăjite sunt probabil „ucigașe” de bună dispoziție, deoarece sunt de obicei prăjite în grăsimi nesănătoase. În ultimii ani, conversația despre prezența grăsimilor din dietă s-a mai schimbat. Acum, nutriționiștii fac distincția între „grăsimi rele” (adică, margarină, uleiuri hidrogenate), despre care se știe că provoacă boli cardiovasculare și alte nenorociri, și „grăsimi bune” (adică, avocado, ulei de măsline) care pot ajuta la bunăstarea, scrie wallstreet.ro

  1. Îndulcitori artificiali

Înlocuitorii de zahăr sunt din ce în ce mai frecvenți în alimentele care pretind a fi „sănătoși”, ajutându-vă să reduceți caloriile.

Este alarmant, deoarece cercetările arată că mulți îndulcitori artificiali pot contribui la depresie. Un studiu a arătat că persoanele care consumă îndulcitori artificiali, mai ales prin băuturi dietetice, sunt mai deprimate decât cei care nu îi consumă.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
14 Aug. 2026, 22:29
 // Categoria: Slider // Autor:  Ana Panaguța
14 Aug. 2026, 22:29 // Slider //  Ana Panaguța

Pierderile de locuri de muncă în domeniul auto din Germania – cea mai mare economie a Europei – accelerează în prezent mai rapid decât în orice alt sector industrial, numărul de angajați fiind la cel mai scăzut nivel începând din 2005, arată datele publicate vineri de Oficiul federal de statistică, informează hotnews.ro.

La 30 iunie 2026 erau 691.500 de angajați în principala industrie a țării, o scădere de 5,8% sau cu 42.300 de angajați într-un singur an.

Pierderi de locuri de muncă s-au înregistrat și în alte sectoare industriale, dar într-un ritm mai lent. În industrie, numărul de angajați a scăzut cu 2,7% în primele șase luni din 2026, la 5,29 milioane.

Industria auto rămâne al doilea mare sector industrial al Germaniei, după ingineria mecanică, unde sunt 905.900 de angajați.

Cele mai multe concedieri au avut loc în rândul furnizorilor de componente auto și accesorii pentru autovehicule, unde numărul de angajați a înregistrat un declin de 7,6%.

Pe segmentul care acoperă producția de caroserie, suprastructuri și remorci, numărul de angajați a urcat cu 10%, la 42.800.

În mai, Asociația Industriei Auto din Germania avertiza că până la 225.000 locuri de muncă ar putea fi pierdute până în 2035. Câțiva producători auto și furnizori de componente au anunțat recent măsuri de reducere a costurilor și concedieri.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking