Agenția de investiții „Invest Moldova”, instituția mandatată să promoveze turismul, a prezentat cea de a doua ediție a studiului „Percepția ofertei turistice locale 2021″. Participanții la sondajul din cadrul studiului au răspuns la întrebări legate de atracțiile turistice autohtone și activitățile de recreare. Totodată, au mai fost prezentate și alte date importante din materia turismului local.
Potrivit datelor statistice, în perioada ianuarie-septembrie 2021, agențiile de turism din țară au deservit 264 de mii de turiști, dintre care 60 de mii sunt cetățeni ai Republicii Moldova.
Mai mult, studiul realizat arată că 67% dintre moldoveni preferă să viziteze cetățile și mănăstirile din Moldova, în timp ce alte 59% preferă odihna în natură. Excursiile cu barca pe Nistru sunt preferate de 51%. Excursiile la vinării și crame sunt solicitate de 44%, iar odihna în baze de odihnă de 46%.
Un alt capitol al cercetării arată că 70% din respondenți consideră că 1000 de lei este o sumă potrivită pentru a cheltui într-o zi de odihnă în Moldova. În același timp, participanții la sondaje cred că antreprenorii din domeniul turismului ar trebui să revadă prețurile pentru anumite servicii, iar promovarea atracțiilor ar trebui să fie mai activă.
Studiul a avut loc pe un eșantion de 1084 de persoane cu vârsta cuprinsă între 22-25 de ani. Scopul cercetării a fost de a oferi o radiografie a domeniului turistic și un instrument calitativ de percepere a necesităților turistului autohton. Mai mult, este un ghid de stimulare a politicilor de dezvoltare a turismului național.
Cercetarea a fost realizată de compania Magenta Consulting în cadrul campaniei naționale #NeamPornit, menită să promoveze şi să susțină turismul intern, astfel încât să fie asigurată creșterea fluxului de vizitatori spre atracțiile turistice autohtone.
Agenția de Investiții este unica instituție mandatată să promoveze imaginea Republicii Moldova pe dimensiunea economică, investițională și turistică, fiind administrator al Brandului de Țară. Agenția elaborează platforme și instrumente de promovare în susținerea mediului de afaceri din Republica Moldova și facilitează dialogul interinstituțional pentru investitorii străini, prin stabilirea de parteneriate de colaborare cu toate grupurile de interes.