Startup-urile de vehicule autonome au strâns zeci de miliarde de dolari pe baza promisiunilor de a dezvolta mașini cu adevărat autonome, însă până acum doar compania Vay a reușit implementeze un fel de mașină autonomă.
Cu alte cuvinte, „teleconducerea” reprezintă modul prin care oamenii controlează din stații fizice mașini aflate la kilometri distanță, ca pas intermediar către autonomie deplină.
Vay din Germania a devenit prima companie care a introdus un vehicul fără o ființă umană la volan pe un drum public european, o piatră de hotar despre care startup-ul spune că deschide calea pentru un serviciu de mobilitate controlat de la distanță în câteva luni.
Vay propune „teleconducerea”, care a presupune ca oamenii să controleaze mașinile de la distanță din stații fizice de direcție la kilometri distanță, ca un pas intermediar către autonomie deplină.
Așteptările privind lansarea iminentă a unui număr mare de robocaruri s-au dezumflat chiar și după ce investitorii au pariat aproximativ 100 de miliarde de dolari pe tehnologie.
„Deci ar trebui să vorbim luni și nu ani”
Compania a anunțat că a început să circule pe rute predefinite în Hamburg, după ce orașul-port a acordat un permis. Deși Vay a testat tehnologia mai bine de trei ani, i se cerea să aibă un șofer de siguranță în interiorul vehiculelor sale electrice Kia modificate.
„Vom lucra acum cu autoritățile cu privire la următorii pași pentru a oferi acest serviciu persoanelor externe”, a declarat CEO-ul Thomas von der Ohe, care a lucrat anterior la startup-ul de conducere autonomă Zoox, pentru Bloomberg News.
Serviciul Vay se bazează pe teleșoferi care livrează vehicule electrice clienților care ar intra și vor conduce singuri către destinația dorită.
Teleșoferii conduc apoi vehiculele către următorul client.
Startup-ul a strâns aproximativ 100 de milioane de dolari de la investitori, inclusiv fostul director financiar Google Patrick Pichette, Kinnevik și firma de capital de risc Atomico.