Curs valutar
  • EUR
    19.9997
    -0.134%
  • USD
    17.3383
    -0.1298%
  • RUB
    0.2089
    -1.0531%
  • RON
    3.8168
    -0.11%
  • UAH
    0.3877
    0.2063%

Toate știrile

13 august 2026

Orezul alb este la fel de nociv ca dulciurile! Ce arată cel mai recent studiu

15 Oct. 2022, 11:30
 // Categoria: Life // Autor:  Realitatea.md
15 Oct. 2022, 11:30 // Life //  Realitatea.md

Un nou studiu a descoperit că un consum ridicat de cereale rafinate este la fel de nociv pentru inimă ca și mâncatul unor cantități mari de bomboane. Astfel, dacă până acum ați crezut că orezul nu are ce căuta pe lista „alimentelor nesănătoase”, se pare că v-ați înșelat, scrie Capital.ro. 

Cercetarea, care a studiat obiceiurile alimentare și istoricul sănătății iranienilor, arată că riscul apariției bolii coronariene, în urma consumului de orez alb, este similar cel al consumului de „zaharuri și grăsimi nesănătoase” din dulciuri, scrie New York Post.

Un aport mai mare de cereale rafinate a fost asociat cu un risc crescut de boală coronariană

Studiul s-a concentrat pe un grup de aproximativ 2.500 de oameni, unii cu artere normale și alții cu boală coronariană. Fiecare participant a răspuns la un chestionar privind dieta, pentru a determina cât de des a mâncat cereale integrale și rafinate.

Cercetătorii au descoperit că un aport mai mare de cereale rafinate a fost asociat cu un risc crescut de boală coronariană, în timp ce consumul de cereale integrale a fost asociat cu un risc redus.

Studiul va fi prezentat la cel de-al 13-lea Congres Emirates Cardiac Society din Dubai.

„Există mulți factori care îi fac pe oameni să consume cereale rafinate și mai puțin cerealele integrale. Unii dintre cei mai importanți factori sunt economia, veniturile mici, locul de muncă, educația, cultura, vârsta”, afirmă dr. Mohammad Amin Khajavi Gaskarei, autorul principal al studiului.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

„O dietă care include cantități mari de cereale nesănătoase și rafinate poate fi considerată similară cu o dietă bogată în zaharuri și grăsimi nesănătoase”, a continuat el.

Colegiul American de Cardiologie și Asociația Americană a Inimii recomandă o dietă care pune accent pe aportul de legume, fructe, leguminoase, cereale integrale și pește pentru a reduce factorii de risc pentru bolile de inimă.

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
13 Aug. 2026, 15:35
 // Categoria: Slider // Autor:  Cătălina Boico
13 Aug. 2026, 15:35 // Slider //  Cătălina Boico

Trei mașini s-au lovit grav astăzi, 13 august, pe viaduct. Potrivit martorilor oculari, impactul s-a produs în apropierea stației de pe strada Natalia Gheorghiu din Chișinău.

La fața locului au intervenit polițiștii, pompierii și echipajul medical de pe ambulanță. În zonă s-au format ambuteiaje.

Redacția Realitatea.md a solicitat informații de la reprezentanții Poliției Capitalei, iar aceștia au declarat că vor reveni ulterior cu detalii.

Totodată, din cauza acestui accident, este afectată circulația troleibuzelor din zonă.

  • Ruta nr. 2 este redirecționată pe bd. C. Negruzzi – Gara Feroviară – bd. Decebal – bd. Traian;
  • Ruta nr. 22 de pe bd. C. Negruzzi – Gara Feroviară – bd. Decebal – str. N. Zelinski – str. Hristo-Botev – str. Independeței – Gr. Botanică.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

 

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking