Peste 100 de antreprenori și specialiști în marketing s-au reunit pe 17 aprilie la evenimentul „Studii de caz. Cum să crești vânzările online”, organizat de XY Partners, găzduit de Glia Impact Hub și susținut de Ukraine-Moldova American Enterprise Fund (UMAEF). Evenimentul a adus în prim-plan experiențele a 4 branduri locale care și-au crescut vânzările în mediu cu 30% datorită programului de mentorat XY – E-Commerce Incubator.
Participanții au avut ocazia să învețe direct de la fondatorii și experții care au lucrat timp de 8 luni în cadrul incubatorului, ajutând 7 branduri din Moldova să-și optimizeze prezența online și să-și construiască strategii eficiente de marketing digital.
Pe scenă au urcat fondatorii brandurilor Granoleya, Apifera, Ambera, Rifero, alături de mentorii și experții implicați: specialiști în marketing, IT și dezvoltare web. Aceștia au împărtășit lecțiile învățate, provocările depășite și rezultatele obținute în urma participării în program.
„Vă încurajez să îmbrățișați digitalizarea, pentru că nu mai este opțional, este obligatoriu și indiferent dacă comercializați miere sau articole vestimentare sau altceva, online găsiți clienții. Totuși reclamele vor funcționa mai puțin dacă nu aveți o temelie bună și această temelie este brandul vostru. Un brand autentic, puternic, care transmite încredere pentru că totul începe cu încredere și încrederea se formează pas cu pas, în timp, prin calitate.”, a menționat Renata Ungureanu, CEO XY Partners.
„Sper ca mulți dintre voi să continuați parcursul în acest program. XY Partners este un partener de încredere al Ukraine-Moldova American Enterprise Fund de mulți ani, iar inițiativele pe care le dezvoltă sunt recunoscute pentru calitatea și impactul lor. În acest incubator veți întâlni antreprenori care deja generează vânzări de milioane prin platforme online. Poate vă întrebați cum au reușit și care sunt instrumentele care dau rezultate. Răspunsul ține în mare parte de implicarea voastră. Acest program este despre efortul, disciplina și inovația pe care le veți aduce voi.
Din păcate, nu toți veți putea merge mai departe în etapa următoare, deoarece locurile sunt limitate. De aceea, este esențial să dați tot ce aveți mai bun, să fiți competitivi și motivați. Viitorul nu mai este în rețelele tradiționale de magazine – comerțul electronic este direcția către care se îndreaptă economia, și este momentul să învățați cum să profitați de această oportunitate”, a declarat Stella Jemna, reprezentantă de țară a Ukraine-Moldova American Enterprise Fund.
Evenimentul a inclus și intervenții din partea partenerilor care contribuie activ la dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din Moldova, printre care:
- Alexei Burciu – ex-Ecommerce Expert în cadrul Proiectului Tehnologiile Viitorului în Moldova a vorbit despre importanța prezenței în mediul online a afacerilor și posibilitățile oferite de comerțul electronic.
- Maria Terentiev – Principal Manager, Advice for Small Businesses Finance & Development Group la EBRD a comunicat noile instrumente de susținere a companiilor din Moldova prin intermediul instituțiilor bancare.
- Traian Chivriga, fondatorul XY Partners, a subliniat rolul XY Partners în crearea unei comunități de antreprenori care se ajută reciproc.
- Marina Garas, Community Manager la Glia Impact Hub, a vorbit despre necesitatea spațiilor de coworking și evenimente pentru comunitate de antreprenori din Moldova.
- Alexandra Sidorenco – Șefa Direcției FinTech de la Banca Națională a Moldovei, care a prezentat noile oportunități oferite de sistemul de plăți MIA pentru afaceri.
O nouă ediție a programului XY – E-Commerce Incubator a fost lansată oficial
Momentul culminant al serii a fost anunțul oficial al lansării unei noi ediții a programului XY – E-Commerce Incubator, susținut în continuare de UMAEF. Antreprenorii din toată țara sunt invitați să aplice și să beneficieze de mentorat personalizat, sprijin în marketing, dezvoltare web și poziționare de brand.
Programul se va desfășura în două etape. Prima etapă se va desfășura în perioada 1-3 mai. Vor fi selectate 20 de branduri care vor participa la 3 zile de ateliere intensive despre marketing și comerț electronic.
A doua etapă se va desfășura în perioada Mai – Decembrie 2025. Dintre cele 20 de branduri, vor fi selectate 7 care vor continua lucrul alături de mentori și echipă de producție. Împreună vor crea și implementa 2 campanii de promovare pe social media. De asemenea, vor dezvolta un magazin online sau îl vor optimiza pe cel existent.
Brandurile selectate pentru a doua etapă vor beneficia de:
- Două campanii de promovare pe social media pregătite cap coadă
Include strategie, concept creativ, texte bune, conținut vizual, setarea și gestionarea pe social media.
- Creare sau optimizare website
Împreună cu mentorii din program, brandurile vor ajusta site-ul existent sau vor crea de la zero un magazin online atractiv și simplu de utilizat. De asemenea, va fi realizat și conținutul (fotografii, reels și texte) pentru website.
- Mentorat
Scopul programului nu este să ofere o soluție de scurtă durată. Antreprenorii vor învăța din proces, ca mai apoi să poată replica strategia.
- Concept pentru export
Fiecare brand participant va lucra împreună cu un expert la crearea unei strategii de externalizare pe alte piețe.
Evenimentul s-a încheiat într-o notă caldă, cu sesiuni de networking și un pahar de vin moldovenesc, într-un spațiu plin de energie, idei și dorință de a transforma vânzările online din Moldova.
Pentru înscrieri la noua ediție a programului accesați: https://xy.md/programs/e-commerce-incubator-4 și completați formularul de aplicare.
Acest proiect este realizat cu sprijinul Ukraine-Moldova American Enterprise Fund (UMAEF) și implementat de XY Partners.