În Galați s-a deschis acum câteva săptămâni primul self service, un service unde clienții își repară singuri mașinile sau fac lucrări uzuale de mentenanță, cum ar fi să schimbe filtrul și uleiul de motor. Atelierul este deținut de Nicolae Neagu, un tânăr de 35 de ani, care a fost ani de zile manager de restaurant pe litoral și apoi în străinătate.
Gălățeanul a decis să își investească banii în acest gen de service, un concept apărut în Occident cu un sfert de secol în urmă. L-a uimit faptul că service-urile de acest gen erau mereu pline în țări precum Germania și Austria și s-a gândit că ideea ar trebui pusă în practică și la noi.
„Am zis să fac și la noi în oraș un astfel de service, pentru că încă nu există așa ceva. Noi oferim sculele necesare și spațiul pentru ca proprietarii de mașini să își schimbe ce consideră necesar la autovehicul. Diferența față de cei care fac aceste lucruri la bordură, cum se spune, este că aceste schimbări la mașină se fac într-un mediu controlat, iar uleiul uzat și celelalte componente schimbate sunt apoi reciclate ”, a explicat Nicolae pentru „Adevărul” cum funcționează lucrurile.
Ghidare de la mecanici
Clienții plătesc 30 roni pe oră ca să folosească spațiul și elevatorul pentru ridicarea mașinii și 45 roni pe oră ca să primească și sculele de care au nevoie pentru efectuarea lucrărilor la autovehicul. De pildă, pistol cu impact, cheie dinamometrică, tester.
Avantajul este că ieși mai ieftin la lucrările de rutină care se fac la autovehicul, pentru că nu mai plătești manopera, și știi exact ce ai schimbat la propria mașină. Cert este că șoferii care fac aceste operațiuni trebuie să aibă noțiuni minime de mecanică ca să poate face aceste operațiuni fără riscuri.
„Noi avem mecanici angajați care pot ghida clienții atunci când este necesar. Ei nu vor lucra la mașini, ci doar le vor da șoferilor indicații”, spune administratorul self service-ului din Galați. Ideea a prins rapid la gălățeni. La nicio lună de la deschidere, vin în medie cam 5-6 conducători auto pe zi care fac diverse lucrări la mașină.
Cei mai mulți schimbă uleiul la mașină și roțile de iarnă cu cele de vară. Self service-ul nu acceptă clienți care demontează motoare sau umblă la sistemul de direcție, de pildă, pentru că se expun, evident, atât ei, cât și pasagerii din mașină riscului de a ajunge victime în cazul producerii unor accidente rutiere.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Următorul pas: quick service
În viitorul apropiat, Nicolae intenționează să aducă la Galați un alt concept care a prins foarte bine în Occident. Este vorba despre quick service, un service unde clienții vin și în 30-40 de minute pleacă cu schimbul de ulei și filtru făcut sau cu plăcuțele și discurile de frână înlocuite.