Mai mulţi sponsori ai UEFA au realimentat, sâmbătă, polemica „Rainbowgate” la EURO 2020, afişând pe panourile publicitare luminoase de la marginea terenului culorile curcubeului reprezentative pentru comunitatea LGBT, relatează AFP.
De menționat că, UEFA a refuzat, miercuri, iluminarea stadionului din Munchen.
La Amsterdam, pentru meciul Ţara Galilor – Danemarca (0-4) şi apoi la Londra, la meciul Italia – Austria (2-1), din optimile de finală, mai mulţi parteneri comerciali importanți ai UEFA au afişat mesaje publicitare în culorile curcubeului, cu sloganuri precum „Sănătate tuturor fanilor”.
UEFA a refuzat o solicitare a primăriei din Munchen pentru a ilumina stadionul Allianz -Arena în culorile curcubeului, care sunt utilizate adesea de comunităţile lesbiene, gay, bisexuale şi transsexuale. Primarul orașului german a solicitat afișarea simbolului ca semn de protest împotriva legislaţiei anti-LGBT promovate de guvernul maghiar, cu ocazia meciului Germania – Ungaria (2-2).
UEFA a declinat această doleanţă, amintind că este o organizaţie neutră din punct de vedere politic şi religios, atrăgându-şi însă numeroase critici din toată Europa.