Când Robyn Fenty, cunoscută în lume sub numele de Rihanna, a lansat Fenty Beauty în 2017, ea a căutat să creeze o companie de produse cosmetice care să includă „femeile de pretutindeni”. O consecință poate neintenționată: linia de frumusețe a ajutat-o să intre într-unul dintre cele mai exclusive ranguri din lume: Miliardarul.
Rihanna valorează acum 1,7 miliarde de dolari, estimează Forbes – ceea ce o face cea mai bogată femeie muziciană din lume și a doua după Oprah Winfrey ca cea mai bogată femeie din domeniul de divertisment. Dar nu muzica ei a făcut-o atât de bogată. Cea mai mare parte a averii sale (estimată la 1,4 miliarde de dolari) provine din valoarea Fenty Beauty, din care deține 50%. O altă parte din venit provine de la compania ei de lenjerie, Savage x Fenty, în valoare de aproximativ 270 de milioane de dolari și câștigurile din cariera sa de muzician și actriță de top.
Rihanna are 101 milioane de adepți pe Instagram și 102,5 milioane pe Twitter – pentru a construi un brand de frumusețe, ea este cel mai de succes antreprenor de frumusețe care a făcut acest lucru. Fenty Beauty, care este o întreprindere comună 50-50 cu conglomeratul francez de produse de lux LVMH, a fost lansat în 2017 cu scopul incluziunii. Produsele sale vin într-o gamă variată de culori – fondul de ten este oferit în 50 de nuanțe, inclusiv nuanțe mai întunecate mai greu de găsit pentru femeile de culoare – și sunt modelate în publicitatea sa de un grup la fel de divers de oameni.
Disponibile online și la magazinele Sephora, care sunt deținute și de LVMH, produsele au avut un succes instantaneu. Până în 2018, primul său an calendaristic complet, linia a adus venituri anuale de peste 550 de milioane de dolari, potrivit LVMH, învingând alte mărci fondate de celebrități, cum ar fi Kylie Jenner’s Kylie Cosmetics, KKW Beauty de Kim Kardashian West și Jessica Alba’s Honest Co.
În timp ce vânzările de produse cosmetice au încetinit în timpul pandemiei, companiile de frumusețe valorează la fel de mult ca oricând. Stocurile de conglomerate mai mari de frumusețe, cum ar fi Estée Lauder și L’Oréal, au revenit, atingând maxime istorice și tranzacționând cu venituri anuale impresionante.
Aceasta este o veste bună pentru Rihanna. Fenty Beauty valorează 2,8 miliarde de dolari, estimează Forbes. Și toate semnele indică faptul că compania continuă să crească. În raportul său anual pentru 2020, LVMH a declarat că Fenty Skin, care a fost lansat anul trecut, a „început foarte promițător” și „a generat un creștere fără precedent” și că Fenty Beauty „și-a menținut atracția ca un brand de machiaj de prim rang”.
Fenty Beauty nu este singurul brand de miliarde de dolari al Rihannei. În februarie, linia ei de lenjerie Savage x Fenty a strâns 115 milioane de dolari în finanțare la o evaluare de 1 miliard de dolari. Compania, care a fost lansată în 2018 ca o societate mixtă cu TechStyle Fashion Group, îi numără pe acționari pe investitorii de tip blue-chip, precum Marcy Venture Partners, de la Jay-Z, și firma de capital privat L. Catterton (în care Bernard Arnault este investitor). Rihanna menține o participație de 30%, estimează Forbes. Cea mai recentă rundă de finanțare va fi utilizată pentru achiziționarea clienților și extinderea vânzărilor cu amănuntul.
Singura plângere pe care unii fani o pot avea despre cariera ei ca magnat al modei și frumuseții? O ține ocupată. Cântăreața, care obișnuia să lanseze un album aproape în fiecare an, nu a mai lansat un album nou din 2016.
Dintr-o perspectivă financiară, ar putea fi foarte bine: „Ea creează un brand în afara ei. Nu este vorba doar de Rihanna”, spune consultantul Coyne. „Chiar dacă nu îți place muzica ei, ea a creat un stil real în spațiul de modă și frumusețe”.