Cel puțin 100 de stații de alimentare din Republica Moldova nu mai au în stoc motorină, potrivit AutoBlog.md. Dintre acestea, circa 20 sunt în capitală, iar numărul lor ar putea crește.
Războiul din Ucraina a cauzat probleme legate de importul produselor petroliere în țara noastră. Majoritatea rețelelor nu au propriile vehicule pentru transportarea combustibilului și apelează la companii de transport, care-l livrau de la rafinării spre depozitele locale.
Prima cauza a problemei sunt rândurile de la vamă. Din cauza fluxului de transport de la frontieră și problemelor de infrastructură vamală peste Prut, se reușește efectuarea unei curse o dată la 10 zile. Realitatea a scris anterior despre problema șoferilor care petrec până la cinci zile pentru a ajunge la controlul vamal, iar autoritățile din Moldova și România așteaptă undă verde de la UE pentru a putea efectua verificări comune.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
O altă problemă se referă la portul Giurgiulești, pe unde era adusă o bună parte a combustibilului importat. Sursele AutoBlog susțin că actualmente combustibilul venit pe vapoare este livrat în mare parte spre Ucraina și doar o mică parte ajunge către agenții economici din Republica Moldova. Companiile ucrainene achită preț mai bun, în contextul condițiilor de transportare actuale.
A trei cauză ține de lipsa unităților care transportau combustibilului spre depozitele locale. Companiile autohtone preferă să preia comenzi din Ucraina și să livreze serviciu la tarife mai mari, astfel creându-se deficit de camioane și cisterne care asigurau transportul combustibilului către Republica Moldova.