Compania Meta, care deţine Facebook şi Instagram, a prezentat primul său prototip de ochelari cu realitate augmentată şi inteligenţă artificială (IA), sperând ca în cele din urmă să creeze o nouă platformă informatică pentru consumatori, după calculatoarele personale şi telefoanele mobile.
Numiţi „Orion”, ochelarii sunt echipaţi cu o cameră foto, căşti şi un asistent IA cu activare vocală, la fel ca ochelarii conectaţi Meta Ray-Ban, disponibili pe piaţă de mai mulţi ani. Aceşti ochelari includ, însă, şi proiectoare minuscule pentru vizualizarea de videoclipuri, ecrane sau chiar persoane sub formă de holograme – toate acestea fără a purta căşti care izolează utilizatorul.
„Este ca o maşină a timpului”, a declarat Mark Zuckerberg, şeful Meta. „Oferă o privire în viitor care cred că va fi foarte interesantă”, a comentat el.
Miliardarul şi-a încheiat prezentarea anuală a noilor produse ale grupului cu acest nou dispozitiv, singura surpriză reală a evenimentului de la Menlo Park (California), unde se află sediul companiei, scrie Agerpres.
Zuckerberg a povestit cum a format o echipă în urmă cu zece ani pentru a realiza ochelari wireless uşori (sub 100 de grame), capabili să proiecteze imagini clare, luminoase şi suficient de mari pentru a se potrivi cu toate modurile de utilizare şi mediile, fără a împiedica contactul vizual cu persoanele din jur, prezente fizic.
Pentru a interacţiona cu diferitele funcţii ale ochelarilor, utilizatorii îşi folosesc vocea şi gesturile, dar şi, potenţial, gândurile, datorită senzorilor de pe o brăţară.
„Este nevoie de un dispozitiv care să poată trimite un semnal de la creier”, a subliniat şeful Meta. „Acesta este primul dispozitiv alimentat de interfaţa noastră neuronală pe încheietura mâinii”, a precizat el.