Curs valutar
  • EUR
    19.4960
    0.0708%
  • USD
    18.6333
    0.2426%
  • RUB
    0.2037
    0.54%
  • RON
    3.9172
    0.0715%
  • UAH
    0.4480
    0.067%

E criză, dar nu pentru toți!? Bogații continuă să cumpere produse de LUX

02 Dec. 2022, 10:32
 // Categoria: Life // Autor:  Valentina Buză
02 Dec. 2022, 10:32 // Life //  Valentina Buză

Industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piaţă de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creştere cu 21% faţă de 2021, arată un raport al Bain & Company şi Altagamma.

„O analiză despre starea sectorului de lux realizată de Bain & Company şi Altagamma estimează că industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piaţă de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creştere cu 21% faţă de 2021. Indiferent de provocările economice actuale, piaţa de lux a continuat să aibă performanţe puternice pe tot parcursul acestui an, până în prezent, înregistrând câştiguri pentru branduri la nivel general şi o creştere pozitivă pentru aproximativ 95% dintre mărci. În mod convenţional, se credea că mărcile de lux şi clientela lor bogată sunt în mare măsură indiferente faţă de recesiuni economice, datorită averii personale mai mari a clienţilor şi, prin urmare, creării unui model de afaceri solid pentru mărci”, se menţionează în analiză.

Potrivit consultanţilor, Generaţia Y (născuţi între 1981-1995) şi Generaţia Z (născuţi între 1996-2010) au fost responsabile pentru întreaga creştere a pieţei în 2022. Totodată, în următorii ani, cheltuielile generaţiei Z şi ai Generaţiei Alpha (născuţi între 2010-2024) vor creşte de trei ori mai repede decât pentru alte generaţii, până în 2030, reprezentând o treime din piaţă.

În topul primelor cinci companii din sectorul bunurilor de lux se află: LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), Richemont (Cartier, Montblanc), Nike (Nike, Inc.), PPR (Prada Group) şi Burberry Group plc (Burberry Ltd. ). Acestea însumează 49% din vânzările globale, în 2021.

Datele Bank of America relevă faptul că, în 2021, companiile de lux au cheltuit peste 12 miliarde de euro pentru publicitate, mai mult decât dublu faţă de bugetul publicitar de 5,7 miliarde de euro faţă de acum zece ani.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Realitatea Live

Noi soluții pentru afaceri, create de maib! Descoperiți creditul pentru finanțarea cheltuielilor de afaceri non–Agro
Noi soluții pentru afaceri, create de maib! Descoperiți creditul pentru finanțarea cheltuielilor de afaceri non–Agro
Castel Mimi te aşteaptă în weekend la Open That Bottle Night – o cină cu vinuri speciale
Castel Mimi te aşteaptă în weekend la Open That Bottle Night – o cină cu vinuri speciale
De ce să cumperi un apartament direct de la dezvoltator: avantaje și beneficii
De ce să cumperi un apartament direct de la dezvoltator: avantaje și beneficii
Până la 60% reduceri la cumpărăturile în iSpace cu cardul Neon de la Moldindconbank și Visa
Până la 60% reduceri la cumpărăturile în iSpace cu cardul Neon de la Moldindconbank și Visa
Tipăriturile creative – o soluție eficientă pentru atragerea de noi clienți
Tipăriturile creative – o soluție eficientă pentru atragerea de noi clienți
O noapte romantică pentru îndrăgostiţi, de Valentine’S Day, la Castel Mimi
O noapte romantică pentru îndrăgostiţi, de Valentine’S Day, la Castel Mimi
„Gustul tradiției – de la noi, pentru voi”. Kaufland Moldova mai aproape de producătorii locali
„Gustul tradiției – de la noi, pentru voi”. Kaufland Moldova mai aproape de producătorii locali
19 Feb. 2025, 13:36
 // Categoria: În Lume // Autor:  Olga Soroceanu
19 Feb. 2025, 13:36 // În Lume //  Olga Soroceanu

Aproximativ 57% dintre ucraineni au încredere în președintele Volodimir Zelenski, cu 5% mai mult decât în decembrie, potrivit unui sondaj al Institutului Internațional de Sociologie din Kiev (KIIS) publicat miercuri, pe 19 februarie, imformează Kyiv Independent.

Sondajul, realizat între 4 și 9 februarie, a fost publicat la o zi după ce președintele american Donald Trump a afirmat că Zelenski are un „rating de aprobare de 4%”, fără a oferi vreo sursă care să sprijine această declarație.

Cel mai recent sondaj arată că Zelenski continuă să se bucure de sprijinul majorității ucrainenilor, marcând chiar și o ușoară creștere a încrederii după un an în care popularitatea sa a scăzut constant în 2024.

Aproximativ 37% dintre respondenți au spus că nu au încredere în președinte, o scădere de două puncte față de decembrie.

„Dacă unii parteneri și aliați internaționali sunt îngrijorați de legitimitatea președintelui în contextul unor eventuale negocieri de pace și consideră că este oportun să insiste asupra alegerilor, atunci din punctul de vedere al cetățenilor ucraineni, nu există probleme în acest sens”, a afirmat Anton Hrushetskyi, directorul executiv al KIIS, potrivit antena3.ro.

Propaganda Kremlinului a împins narațiunea că Zelenski este un lider ilegitim, susținând că mandatul său prezidențial ar fi trebuit să se încheie pe 20 mai 2024. Această afirmație falsă neglijează faptul că Constituția ucraineană interzice desfășurarea alegerilor în timpul legii marțiale, care a fost instituită după invazia pe scară largă a Rusiei în 2022.

În încercările sale de a obține un acord de pace rapid, Trump a început să facă presiuni asupra Ucrainei pentru a organiza alegeri, în timp ce dă vina pe administrația lui Zelenski pentru continuarea războiului.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

„Nu e ceva legat de Rusia. Este ceva care vine de la mine”, a spus Trump pe 18 februarie despre necesitatea de a organiza alegeri în Ucraina, susținând că opiniile sale nu au fost influențate de narațiunile Moscovei.

Sondajul KIIS a fost realizat prin telefon, cu participarea a 1.000 de respondenți care locuiesc în teritoriile controlate de Ucraina.

Noi soluții pentru afaceri, create de maib! Descoperiți creditul pentru finanțarea cheltuielilor de afaceri non–Agro
Noi soluții pentru afaceri, create de maib! Descoperiți creditul pentru finanțarea cheltuielilor de afaceri non–Agro
Castel Mimi te aşteaptă în weekend la Open That Bottle Night – o cină cu vinuri speciale
Castel Mimi te aşteaptă în weekend la Open That Bottle Night – o cină cu vinuri speciale
De ce să cumperi un apartament direct de la dezvoltator: avantaje și beneficii
De ce să cumperi un apartament direct de la dezvoltator: avantaje și beneficii
Până la 60% reduceri la cumpărăturile în iSpace cu cardul Neon de la Moldindconbank și Visa
Până la 60% reduceri la cumpărăturile în iSpace cu cardul Neon de la Moldindconbank și Visa
Tipăriturile creative – o soluție eficientă pentru atragerea de noi clienți
Tipăriturile creative – o soluție eficientă pentru atragerea de noi clienți
O noapte romantică pentru îndrăgostiţi, de Valentine’S Day, la Castel Mimi
O noapte romantică pentru îndrăgostiţi, de Valentine’S Day, la Castel Mimi
„Gustul tradiției – de la noi, pentru voi”. Kaufland Moldova mai aproape de producătorii locali
„Gustul tradiției – de la noi, pentru voi”. Kaufland Moldova mai aproape de producătorii locali
 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală