Vladimir și Natalia Sarioglo din Ceadîr-Lunga au pornit o afacere de familie, de la zero, cu propriile forțe. Astăzi, aceștia s-au extins și au câte un magazin în Comrat, Cahul, Căueșni, Ceadîr-Lunga și altele două în Chișinău. De asemenea, aceștia planifică să-și deschidă reprezentanțe în Ungheni și Bălți. Istoria familiei Sarioglo a pornit de la crearea hăinuțelor pentru copii și a fost transpusă pe foaie de către Gagauzinfo.
Natalia Sarioglo susține că până a ajunge antreprenoare, a fost casnică, avea grijă de cei trei copii, iar soțul comercializa piese auto.
Soțul meu a visat mereu la propria producție, dar eu ezitam să fac asta. Exista o frică. Apoi am riscat și am reușit. Coasem hăinuțe pentru copii pentru că îmi place această ocupație, de a crea pentru copiii noștri ceva frumos, confortabil și de înaltă calitate. Ulterior, am studiat un curs de designer de moda. Atunci când văd copii purtând hainele noastre mă simt inspirată și motivată și mai mult, susține Natalia.
Natalia spune că afacerea a fost puse pe roate cu forțele proprii, ulterior, a venit și ajutorul din partea statului.
Am început cu propriul nostru capital. Mai târziu au cumpărat echipamente germane scumpe cu sprijinul autorităților. Un singur echipament de broderie ne-a costat aproximativ 18 mii de euro. Anul trecut am cumpărat o imprimantă modernă pentru țesături, care a costat 16.000 de euro. Chiar și pentru a-l umple, un cartuș costă aproximativ 1200 de euro. Și îl umplem la fiecare trei luni. Toate acestea afectează prețul final al produsului.
Designerul modelelor de îmbrăcăminte pentru cei mici este chiar Natalia și echipa sa.
În primul rând, creăm un prototip, o versiune de încercare a îmbrăcămintei, testată pe modele. Și apoi, dacă vedem că a ieșit bine, începem croitoria în masă.
În prezent, Natalia are 35 de angajați, însă a început de la 3. Tot în contextul evoluției afacerii, vânzările au crescut odată cu deschiderea propriilor magazine. Dacă comparăm primii ani de muncă și acum, vânzările au crescut probabil de patru ori, a adăugat Natalia.
Desigur, niciun drum spre succes nu este ușor, însă familia Sarioglo declară că în primul rând trebuie să-ți iubești munca, iar în la doilea rând nu sunt tipul de persoane care să se plângă pe greutăți.
Nimeni nu era pregătit pentru pandemie. Am făcut tot posibilul pentru a nu stopa producția. Știam că dacă închidem, va fi dificil să adunăm oamenii. Când toate magazinele au fost închise timp de două luni, am plătit salariile și am umplut depozitele, pregătindu-ne pentru sezonul de vară.
Scopul primordial al familiei este ca în decursul a cinci ani, să-și extindă magazinele în toată țara.
Ne vedem puternici, faimoși. În următorii cinci ani intenționăm să aducem brandul nostru la un nivel ridicat, astfel încât cel puțin toată țara să ne cunoască. Intenționăm să ne creăm propriul studio foto, unde vom face fotografii ale noilor modele de îmbrăcăminte. Desigur, vom recruta oameni, deja acum căutăm personal. Suntem foarte mândri și apreciem echipa noastră. Întreaga noastră echipă se concentrează pe un rezultat bun. De asemenea, vreau să mulțumesc fiecăruia dintre clienții noștri pentru încrederea în noi și alegere.
Articolul integral pe GagauzInfo.