Curs valutar
  • EUR
    20.7703
    0.1069%
  • USD
    17.7017
    0.1232%
  • RUB
    0.2433
    0.8631%
  • RON
    4.1959
    0.0882%
  • UAH
    0.6648
    0.3761%

FOTO Schimbări radicale! Renault Megane nu va mai fi așa cum ne-am obișnuit să-l vedem

06 Sept. 2021, 13:14
 // Categoria: Sci-tech // Autor:  Realitatea.md
06 Sept. 2021, 13:14 // Sci-tech //  Realitatea.md

Noul Renault Megane Electric este o adevărată revoluție: estetic, tehnologic, electric. Lună de lună, mașinile electrice doboară record după record.

Renault s-a numărat însă printre curajoși, printre brandurile vizionare, și a lansat în 2010 o gamă electrică, denumită ZE. Dacă ne uităm pe statistici, vedem că a fost o decizie bună, întrucât mașinile lor electrice vândute în ultimii 10 ani au parcurs, în total, 10 milioane de kilometri. Cu un asemenea bagaj de cunoștințe acumulat, Renault nu putea să nu pregătească ceva spectaculos.

După patru generații și 26 de ani de carieră, Megane se reinventează și devine pur electric. Dar hai să le luăm pe rând. O să vă povestesc cinci lucruri pe care trebuie să le știi despre noul Renault Megane Electric. Dar mai întâi un video care prezintă mașina în detaliu:

1. DESIGN FUTURIST, MÂNERE CARE SE ASCUND, SEMNALIZARE DINAMICĂ

Proporțiile sunt cele ale unui Megane, deși, spatele te-ar putea duce cu gândul la un crossover. Designul este însă unul din viitor. De fapt, mașina privește spre viitor, pentru că este primul produs care poartă noul logo Renault, denumit Nouvelle R. Acesta tronează în mijlocul unei grile închise, așa cum vedem la majoritatea modelelor electrice, pentru că nu mai ai nevoile de răcire ale unui motor convențional.

Farurile cu LED sunt un adevărat spectacol. Pe lângă designul agresiv, ele oferă și o iluminare activă, care te întâmpină atunci când te apropii de mașina. Este suficient ca Megane să simtă cheia în proximitate. Farurile au un joc spectaculos. Și există sinonimie cu stopurile, care fac același lucru. Oglinzile laterale proiectează și ele o cale care te ghidează către portiere.

Și detaliile impresionante nu se opresc aici. Mânerele portierelor sunt ascunse în caroserie. Ele ies la iveală când ești la un metru de mașină. Se ascund apoi la loc în caroserie după două minute (dacă nu ai deschis ușile) sau atunci când mașina pleacă de pe loc. Nu în ultimul rând, pentru că se poartă din ce în ce mai mult în industria auto, Megane Electric vine și cu semnalizare dinamică, atât în față, cât și în spate.

Sunt disponibile 6 culori de caroserie. Ele pot fi combinate cu trei culori contrastante pentru acoperiș, stâlpi și oglinzi laterale (gri Shale, negru Star sau alb Glacier). Designul exterior este completat de jantele uriașe. Standard primești unele de 18 inch, însă poți merge departe, adică la 20 de inch. Am observat, însă, că aceste jante vin la pachet și cu un set de anvelope înguste. Probabil tot din rațiuni de eficiență.

2. CEA MAI SUBȚIRE BATERIE DIN LUME

Bateria ascunsă în podeaua lui Renault Megane Electric are doar 11 centimetri. Ca să vă faceți o idee, deși mașina este mai mare ca un Zoe, bateria este cu 40% mai mică decât cea a unui Zoe. Bineînțeles, clienții pot comanda două capacități diferite pentru baterie. Cea mai mică are 8 module și o capacitate de 40 de kWh, adică suficient pentru o autonomie oficială de 300 de kilometri.

Pentru cei care vor mai multă autonomie, Megane Electric oferă și o baterie de 60 kWh, capabilă să garanteze 470 de kilometri în regim WLTP. Renault merge și mai departe și promite 300 de kilometri pe autostradă. Ăsta da curaj, având în vedere că la 130 de km/h autonomia electricelor scade dramatic. Potrivit discuțiilor cu experții prezenți la Paris, și consumul ar fi unul extrem de optimist, aproximativ 15 kwh/100 km.

Bateria de 60 de kWh cântărește 395 de kilograme și ajută mașina să nu sară de 1.6 tone masă totală.

Bateriile sunt garantate 8 ani și Renault promite să le schimbe pe parcursul acestei durate în cazul în care capacitatea lor scade sub 70%. La finalul carierei, bateriile lui Renault Megane vor putea fi reciclate complet și folosite pentru alți acumulatori de mașini electrice.

O inovație absolută o reprezintă și sistemul de siguranță al bateriei, dezvoltat împreună cu pompierii francezi. Acest sistem poate ajuta la stingerea unui incendiu în doar 5 minute. În plus, toate mașinile vor avea un cod QR ce poate fi scanat de pompieri pentru a afla structura mașinii.

3. UN MOTOR DE PE ZOE ȘI ÎNCĂRCARE FOARTE RAPIDĂ

Când vine vorba de mașini electrice, constructorii nu au nevoie de motoare noi la fiecare generație. În cazul lui Renault, având în vedere că motorul electric de pe prima generație Zoe și-a dovedit fiabilitatea, el va continua să facă o carieră frumoasă. Prin urmare, pe noul Megane Electric avem motorul fratelui mai mic Zoe, tocmai de aceea vom vedea și o versiune entry-level de 130 de cai putere. Ea pune la bătaie și 250 de Nm.

Versiunea cea mai puternică va garanta însă 218 cai putere și un cuplu instant de 300 de Nm. Cu resursele acestea, Megane Electric va putea accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 7.4 secunde. Viteza maximă rămnâne la fel de neimpresionantă ca pe orice mașină electrică: 160 de km/h.

Când vine vorba de încărcare, Renault scoate asul din mânecă. De fapt, e asul lui Zoe, dar pe care îl preia acum și Megane Electric. Mai exact, modelul francez poate trage maxim 22 de kW de la o priză AC. Este singurul model electric compact gata să promită o încărcare atât de rapidă la o priză AC.

Nu vă gândiți că au fost făcute compromisuri când vine vorba de încărcarea rapidă. Megane Electric uimește și aici. De parcă francezii ar fi vrut cu orice preț să puncteze decisiv în fața principalului rival, Volkswagen ID.3. Mașina din Hexagon poate trage maxim 130 de kW de la o priză rapidă.

O altă tehnologie importantă care se lansează odată cu noul Megane Electric este încărcarea Vehicle-to-Grid. Aceasta îi permite mașinii să ofere energia bateriei sale și casei în care locuiți.

4. INTERIOR SPAȚIOS ȘI TAPIȚERIE DIN PLASTIC RECICLAT

Megane Electric păstrează dimensiunile unei compacte, adică o lungime de 4.2 metri. Ampatamentul este și el generos și măsoară 2.7 metri. Așadar, premizele unei mașini încăpătoare pentru o familie cu nevoi normale. Însă, Renault a făcut mai mult de atât. Pentru că propulsorul are dimensiuni reduse, în compartimentul motor a fost împinsă o mare parte a structurii din spatele bordului și aerul condiționat. Așadar, la interior o să ai o planșă de bord foarte aerisită.

În completarea acestui atribut vine și spațiul uriaș care apare în locul consolei centrale. Pentru că Renault „a băut apă” după Mercedes-Benz și a mutat levierul cutiei de viteze (cu o singură treaptă) în spatele volanului, între scaunele față a apărut mult loc. Exploatat inteligent cu multe spații de depozitare și o cotieră lungă și încăpătoare. Cam cea mai generoasă din segment, dacă mă întrebați pe mine.

În total, Megane Electric promite 30 de litri pentru spațiile de depozitare de la interior, o capacitate uriașă în segmentul compact.

Pe locurile din spate ai spațiu decent la nivelul picioarelor. Vreo 21 de centimeti de la banchetă până la spătarul scaunului față. Foarte important, spre deosebire de alte mașini electrice, bateria foarte subțire nu obligă la o podea înaltă. Prin urmare, nu stai cu genunchii foarte ridicați. Ai o poziție comodă.

Renault a reușit să păstreze și un portbagaj generos pentru acest segment.

Asemeni actualului Megane, și Megane-ul electric promite o valoare de 440 de litri. Însă, din păcate, portbagajul e cam adânc și buza de încărcare e înaltă. Așa că o să fii nevoit să ridici bagajele din portbagaj.

Renault ne-a obișnuit cu materiale bune pe mașinile sale, prin urmare, Megane Electric trebuia să ducă mai departe această tradiție. Ai trei niveluri de echipare noi (Equilibre, Techno și Iconic) și fiecare vine cu materiale bune, pentru că designul este inspirat de mobilierul unei case. Pe planșa de bord poți avea o inserție textilă încă de pe al doilea nivel de echipare. Pe nivelul de top ai piele ecologică. Poți comanda Alcantara și chiar o inserție care imită lemnul.

Tapițeria standard, adică cea textilă, este creată 100% din plastic reciclat. Al doilea nivel de echipare aduce o tapițerie din textil, mixată cu una din piele ecologică. Și acestea sunt create 100% din plastic reciclat. Pe nivelul de echipare de top găsim o tapițerie din piele. Avem zone căptușite cu piele la nivelul consolei centrale și al portierelor, însă e bine să vedem și dincolo de acest aspect, pentru că în zonele inferioare calitatea plasticului scade considerabil.

5. SISTEM MULTIMEDIA CU ANDROID ȘI PROCESORUL LUI SAMSUNG GALAXY S10

Renault Megane Electric o să te izbească în moalele capului cu două ecrane uriașe pentru segmentul compact. Cel din spatele volanului are 12 inch și, după formă, pare similar cu cel al lui Mercedes-Benz Clasa S. E drept, nu e la acel nivel de grafică. Însă mai e ceva care ne amintește de modelele Mercedes-benz. Dimensiunea ecranului central (cel mai mare instalat vreodată pe un Renault), care are tot 12 inch, are o amplasare de tip portret și este aproape unit cu instrumentarul de bord. Este separat doar de o gură de ventilație, încadrată bine din punct de vedere estetic.

Pentru cei care nu vor să cheltuiască toți banii pe un opțional de acest gen, Renault Megane Electric oferă și un ecran central de 9 inch.

E bine de reținut că Renault a păstrat butoanele fizice pentru climatizare. Sunt imediat sub ecranul uriaș.

Spectaculosul nu se oprește aici. În spatele acestor ecrane se ascunde un procesor incredibil de rapid pentru o mașină. Este un Qualcomm Snapdragon, pe care îl găseam și pe Samsung galaxy S10. Prezența lui face ca harta navigației să se miște natural, rapid, ca pe un smartphone. Asta se datorează și colaborării pe care cei de la Renault au legat-o cu Google pentru a dezvolta sistemul multimedia cu un sistem de operare Android.

Acestea fiind spuse, să nu vă mirați dacă în meniu o să găsiți iconița clasică a magazinului de aplicații Google Play. Și sunt vreo 40 de aplicații pe care le poți descărca pentru mașina ta, inclusiv Spotify și Waze. Te conectezi cu conturile tale și ai acces la muzica preferată și la traseele preferate.

Inovația nu se oprește aici. Renault poate colora habitaclul în 48 de culori ambientale. Poți alege tu nuanța preferată sau poți lăsa mașina să le alterneze. Și nu o va face așa după capul ei sau ca la un bâlci colorat. Culorile vor fi alternate ținând cont de ciclul circadian. Așa că seara o să găsești doar culori calde. Pentru melomani, Renault a pregătit un sistem audio Harman Kardon, cu nouă difuzoare și o capacitate de 410W.

Volanul vine acum cu o combinație de butoane clasice și zone tactile. În plus, dispune de o zonă tactilă rotundă, cam ce vedem pe modelele Porsche, de unde poți selecta modurile de rulare. Aceleași moduri de rulare pot fi comandate și prin intermediul asistentului vocal, care a devenit acum mult mai inteligent și înțelege ușor dictarea în limba engleză.

CONCLUZII

Noul Renault Megane Electric va putea fi comandat începând cu primele luni ale anului 2022, urmând ca exemplarele să fie livrate pe la mijlocul anului viitor. Ele vor fi produse în uzina Renault din Douai, Franța, care își propune să devină un adevărat centru pentru mașinile cu zero emisii ale Alianței. De altfel, numele său va fi ElectriCity și va avea o capacitate de producție de 400.000 de mașini electrice pe an.

Sursa: AUTOMARKET

Realitatea Live

23 Sept. 2021, 08:30
 // Categoria: Actualitate // Autor:  Tatiana Rusnac
23 Sept. 2021, 08:30 // Actualitate //  Tatiana Rusnac

Deși sunt interzise prin lege, de a fi comercializate, importate și reexportate de persoane fizice, agenți economici pe teritoriul Republicii Moldova, cartușele expansive, totuși, au servit interes pentru a pune la cale o schemă de import a acestora de către o întreprindere de stat din țara noastră.

Este vorba de magazinul de arme Î.S. „CARTUȘ”, amplasat pe strada Mitropolit Gurie Grosu, municipiul Chișinău, care este în subordinea Agenției Proprietăți Publice și administrată de Vasile Gondiu.

Din 2019 și până în 2021, compania a reușit să-și majoreze venitul din vânzări cu 3,56%, iar profitul net cu 11,08%, acesta alcătuind 2,5 milioane de lei în anul 2020. Informația a fost publicată chiar de reprezentanții Agenției, într-un comunicat de presă emis în data de 21 iulie curent, intitulat: „S.A. „Cartuș”: administrare eficientă și rezultate corespunzătoare”.

SCHEMA PUSĂ LA CALE DE Î.S. „CARTUȘ”

Potrivit surselor Realitatea.md, întreprinderea importa din SUA și UE cartușe expansive, iar ulterior loturile erau reexportate în Belarus și Federația Rusă.

Din 2019 și până în 2021 au fost introduse în țară, iar mai apoi reexportate aproximativ 4 loturi impunătoare de cartușe, iar pentru fiecare lot, Î.S. „CARTUȘ” ar fi încasat circa 1 milion de euro.

Afacerea profitabilă a întreprinderii este însă interzisă de legea de la noi, asta chiar dacă Agenția Proprietății Publice este deținătoare a 100% de acțiuni a Î.S. „CARTUȘ”.

Potrivit legislației cu privire la regimul armelor şi al muniţiilor cu destinaţie civilă (vezi AICI), astfel de cartușe pot fi importate, exportate şi comercializate doar de organele cu competenţe în domeniul apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice.

Articolul 5. Interdicţii şi restricţii în regimul armelor şi al muniţiilor
(1) Se interzice procurarea, deţinerea, portul, folosirea, importul, exportul şi comercializarea de către persoane fizice și juridice, cu excepţia organelor cu competenţe în domeniul apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice, a următoarelor arme şi muniţii, sisteme şi dispozitive pentru acestea:
a)armelor şi muniţiilor care fac parte din categoria A conform anexei nr. 1;
b)armelor confecționate prin modificarea armelor militare automate;
c)sistemelor de iluminare şi a sistemelor de ochire ce funcţionează pe principiul laser sau combinate cu acesta, destinate montării pe armă; etc.

Totul bine și frumos, însă până la un moment. De curând, ofițerii Inspectoratului Național de Investigații au desfășurat o operațiune „privind contracararea confecționării ilegale și traficului ilicit de armament, muniții, substanțe explozive și mărfurilor cu dublă destinație”, organizate în colaborare cu Biroul pentru coordonarea luptei împotriva crimei organizate a statelor CSI.

În rezultat, s-au obținut date referitor la

„introducerea de către S.A. „CARTUȘ”, specializată în comercializarea armelor și munițiilor de diverse modele, în perioada anilor 2019-2021 pe teritoriul R. Moldova loturi impunătoare de muniții interzise în circulația civilă și anume cartușe expansive pentru arme ghintuite. Astfel, potrivit informației inițiale factorii de decizie ai S.A. „CARTUȘ”, în complicitate cu alte persoane neidentificate la moment au importat și ulterior exportat cartușe expansive, care potrivit Legii nr.130/2012 privind regimul armelor și al munițiilor cu destinația civilă, sunt interzise în circulația civilă”

IGP CUNOAȘTE DESPRE ILEGALITĂȚILE Î.S. „CARTUȘ”

Contactat telefonic, purtătorul de cuvânt al IGP, Diana Fetko, ne-a spus că, în prezent, cazul este investigat de oamenii legii.

„Colegii noștri dispun de așa gen de informații, de ceva timp. Pe acest caz deja este desfășurată o investigație internă cu verificarea minuțioasă a întregului proces de import/export al munițiilor de orice tip. În cadrul primelor investigații au fost constatate unele abateri în cadrul implementării unor proceduri. După finisarea investigațiilor vom putea veni cu mai multe detalii”, ne-a explicat Fetko.

Am încercat să luăm legătura cu reprezentanții magazinului Cartuș, însă la numărul indicat pe platforma Infobase.md nu ne-a răspuns nimeni la apeluri.

Mai mult, site-ul cartus.md este indisponibil.

CUM FUNCȚIONEAZĂ CARTUȘELE EXPANSIVE

Cartușele expansive au o serie de caracteristici care determină utilizarea lor până acum. Astfel de gloanțe pot fi utilizate în cazul în care muniția cu o putere de penetrare mai mare poate provoca daune colaterale grave (de exemplu, în avioane).

De fapt, gloanțele expansive au două obiective interdependente: creșterea diametrului glonțului la intrarea în țintă, ceea ce asigură daune maxime ale țesuturilor în corpul uman, șoc dureros sever și pierderi mari de sânge și, fără a depăși ținta afectată, cheltui energia cinetică din interior, spre deosebire de glonțul care a trecut și și-a continuat mișcarea dincolo de ținta lovită.

În termenii de specialitate, glonțele expansive au căpătat calificativul de „florile morții” din cauza că, în momentul atingerii țintei crește dramatic în diametru, multiplicând efectul izbitoare de mai multe ori. Când lovesc o persoană, se deschid ca o floare. De aici provine numele lor amenințător – „florile morții” a dispărut.

Realitatea.md este deschisă pentru a publica reacția întreprinderii de stat vizate.

 
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Muzeul militar din Chișinău, cunoscut ca și Muzeul Armatei
Muzeul militar din Chișinău, cunoscut ca și Muzeul Armatei
Peronul Gării Feroviare din Chișinău, pustiu
Peronul Gării Feroviare din Chișinău, pustiu
Forfotă mare la târgurile şcolare din sectoarele Capitalei
Forfotă mare la târgurile şcolare din sectoarele Capitalei
Dictare pentru fiecare, în preajma sărbătorii Limbii Române
Dictare pentru fiecare, în preajma sărbătorii Limbii Române