Invazia Rusiei în Ucraina i-a determinat pe observatorii din industria auto să îşi reducă previziunile de producţie şi vânzări pentru următorii doi ani. Totul din cauza deficitului de materiale, piese şi a preţurilor mai mari, precum şi a pierderii acestor pieţe de desfacere.
Criza a dus la închiderea de fabrici din Europa de Est şi a provocat creşteri ale preţurilor materiilor prime deja ridicate. Unele fabrici din Ucraina au încercat să îşi continue activităţile pe fondul invaziei, iar muncitorii au fost nevoiţi să întrerupă lucrul pentru a fugi de atacurile cu rachete.
În martie, S&P Global Mobility, fosta IHS Markit, şi-a redus estimarea privind producţia auto globală cu 2,6 milioane de vehicule atât în 2022, cât şi în 2023, din cauza conflictului, potrivit news.ro.
Producţia auto europeană este de aşteptat să scadă cu aproximativ 9% – 1 milion de maşini. O parte din acest declin va fi provocat în mod direct de pierderea vânzărilor de maşini în Rusia şi Ucraina, dar aceste ţări împreună formează o cotă mică din piaţa auto globală – aproximativ 2% din total în 2021.
Îngrijorarea mai mare este lipsa de materiale şi piese, care afectează deja producătorii de automobile europeni și s-ar putea răspândi pe alte pieţe dacă războiul va continua.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Separat, analiştii S&P Global Ratings prognozează, de asemenea, că în 2022 vânzările globale de maşini vor scădea cu 2% faţă de nivelul din 2021. Acesta este o scădere semnificativă faţă de creşterea cu 4%-6% a vânzărilor pentru 2022, pe care grupul o anticipase ultima dată în octombrie 2021.
Raportul a evidenţiat întreruperi ale aprovizionării cu piese auto critice din regiune, în special cablaje din Ucraina.
De asemenea, producătorii sunt expuşi riscului lipsei unor materii prime. Rusia produce aproximativ 40% din paladiul brut din lume care este folosit pentru curăţarea eşapamentului vehiculelor.
Regiunea este și un producător de nichel, care este folosit în bateriile vehiculelor electrice. Mineralele şi metalele comune, cum ar fi fierul, sunt afectate. Toate acestea fiind materiale cheie folosite la fabricarea maşinilor.