În 2022, la numărul unic 112 au fost primite şi tratate 2 318 877 de apeluri și 49 627 mesaje TEXT, referitoare la solicitări de urgență. În topul urgențelor reale se situează cazurile din domeniul asistenței medicale, cu aproape 800 de mii de apeluri. O bună parte dintre acestea vizau copii.
Anul trecut, operatorii au recepționat circa 3 609 de apeluri reale pe zi. Fluxul de apeluri care nu poartă un caracter de urgență s-a redus cu aproximativ 7%.
Din numărul total, 794 286 de apeluri vizau urgențele medicale. Cifra reprezintă circa 72% din numărul total. Cele mai solicitate urgențe medicale sunt: hipertensiunea arterială – 137 392 cazuri, copil bolnav – 113 948 cazuri, boală nediagnosticată -101 443 cazuri, dureri abdominale sau de spate – 93 109 cazuri, afecțiuni respiratorii – 60 030 cazuri.
Un anti-record s-a înregistrat la capitolul urgențelor medicale privind copiii – 113 445 de apeluri (circa 310 de solicitări pe zi). Cifra este de două ori mai mare decât cea din 2021, când la 112 au parvenit 55 065 de solicitări.
Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!
Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău (322 615 apeluri), Bălți (50 429 apeluri) și raioanele Orhei (28 926 apeluri), Cahul (23 254 apeluri), Soroca (22 357 apeluri) și Ungheni (19 556).
Cel mai des, la numărul de urgență apelează vârstnicii. Datele arată că aproximativ 42% din urgențele înregistrate au fost efectuate de persoanele cu vârsta de peste 62 de ani. Din numărul total de persoane care sună la 112, 61% sunt femei.
112 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgență (ambulanță, poliție și pompieri). Timpul mediu de recepționare a apelurilor de urgență reprezintă 5 secunde, iar timpul mediu de procesare a apel de urgență, este de 52 de secunde.
Numărul unic este rezervat doar apelurilor care necesită intervenţia imediată a serviciilor de urgenţă.