Locuitorii de pe mai multe străzi din capitală rămân astăzi, 8 aprilie, fără apă potabilă la robinete. Despre acest lucru anunță Apă Canal Chișinău. Sistările au loc în legătură cu executarea lucrărilor planificate.
Consumatorii de pe următoarele străzile Cetatea Albă, 141, 141/2; Dante Alighieri, 9, rămân pe data de 08.04-2025, în intervalul de timp 13:00 – 17:00, rămân fără apă.
De asemenea, în intervalul 09:00 – 20:00, marţi, 8 aprilie 2025, este posibil ca fără apă să fie consumatorii de pe strada Vasile Lupu, 31, 61, inclusiv cu fracţii.
„Ne cerem scuze faţă de consumatorii care vor fi afectaţi de lipsa apei potabile şi îi asigurăm că echipele care execută lucrările vor face tot posibilul pentru finalizarea intervenţiilor şi reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp. Totodată, rugăm toţi consumatorii afectaţi de această oprire să-şi asigure rezerva minimă de apă pentru consum şi uz casnic pe perioada întreruperii furnizării apei”, se menționează într-un comunicat emis de Apă-Canal.
Ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, a lăsat de înțeles că nu este responsabil să răspundă de problemele Căilor Ferate din Moldova (CFM). Oficialul a declarat jurnaliștilor că instituția are un director general, care trebuie să ia decizii împreună cu membrii Consiliului de administrație, despre modul în care întreprinderea își desfășoară activitatea economică.
Declarația a fost făcută după ce presa l-a întrebat pe Bolea despre motivele pentru care trenul Chișinău – Iași va circula doar de trei ori pe săptămână. Conform funcționarului, datorită măsurilor întreprinse de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale restanțele salariale de la CFM s-au redus de la 9 la 4 luni, instituția primește motorină, iar trenurile vor circula din nou pe segmentul Fălciu – Cantemir.
„Calea Ferata Republicii Moldovei este un agent economic care are un director general,care ocupă acea funcție în bază unui concurs. Are consiliu de administrare. Are toată competența și responsabilitatea de a lua decizii împreună cu consiliul său de administrare. Ministerul Infrastructurii este responsabil și are competențăpe segmentul de elaborare a actelor normative, strategiilor de dezvoltare,atragere de fonduri. (…) Și eu vă rog frumos, toate întrebările la directorul Căilor Ferate a Republicii Moldova”, a răspuns Bolea jurnaliștilor.
CFM se confruntă cu dificultăți financiare urmare a reducerii traficului de mărfuri, potrivit BANI.MD. În 2024, întreprinderea a înregistrat pierderi de 228 milioane lei și restanțe salariale de peste 100 milioane lei. În primul trimestru din 2025, declinul a continuat, volumul de mărfuri transportate fiind redus cu 15,7%, iar parcursul în tone-kilometri cu aproape 30% față de perioada similară a anului precedent.