Curs valutar
  • EUR
    20.0532
    -0.1371%
  • USD
    17.2985
    0.0139%
  • RUB
    0.2427
    -0.0412%
  • RON
    4.0510
    -0.1728%
  • UAH
    0.6575
    0.1369%

Un colonel al Ministerului Apărării, riscă PUȘCĂRIE! Ar fi cerut 800 de euro pentru a-l scăpa pe un tânăr de armată

15 Sept. 2021, 09:13
 // Categoria: Actualitate // Autor:  Tatiana Rusnac
15 Sept. 2021, 09:13 // Actualitate //  Tatiana Rusnac

Comandantul Centrului militar teritorial Edineț al Ministerului Apărării a ajuns în vizorul Centrului Național Anticorupție și al procurorilor anticorupție, după ce ar fi extorcat și primit 800 de euro de la un tânăr, pentru a-l elibera de armată.

Conform rigorilor militare, acesta a fost plasat în arestul Comenduirii militare a Armatei naționale.

„Astfel, în virtutea statutului și funcției pe care o deține, colonelul ar fi promis eliberarea documentului de recrut, fără ca tânărul de 18 ani să fie încorporat și să-și îndeplinească serviciul militar în cadrul Forțelor Armate. Funcționarul ar fi condiționat ca banii să-i fie transmiși în câteva tranșe, prima fiind de 200 de euro, împreună cu pachetul de acte necesare. Acțiunile speciale de investigație și urmărire penală întreprinse de ofițerii CNA s-au soldat cu reținerea în flagrant delict a funcționarului, în momentul primirii celei de a doua tranșe din suma extorcată, și anume 600 de euro”, anunță CNA.

Pe faptele expuse mai sus a fost pornită o cauză penală pe corupere pasivă.

„Pentru infracțiunea ce i se incriminează, dacă va fi găsit vinovat, persoana publică riscă o pedeapsă cu închisoare de până la 7 ani cu amendă în mărime de la 80 000 la 120 000 lei şi cu privarea de dreptul de a ocupa anumite funcţii publice sau de a exercita o anumită activitate pe un termen de la 5 la 10 ani”, se mai arată în comunicatul CNA.

Conducerea urmăririi penale este în gestiunea Oficiului Nord al Procuraturii Anticorupție.

Realitatea Live

19 Oct. 2021, 11:42
 // Categoria: Economie // Autor:  Realitatea.md
19 Oct. 2021, 11:42 // Economie //  Realitatea.md

Maib a lansat prima sucursală care a fost renovată, ținând cont deja de noua identitate vizuală orientată spre necesitățile oamenilor. Se află în sectorul Buiucani, municipiul Chișinău, pe strada Ion Creangă nr. 78, și nu are cum să o treceți cu vederea, în pofida orașului pestrițat. Se deosebește prin lumină, spațiu, culoare și atmosferă… ca acasă, dar și printr-un proces operațional diferit.

„Ne dorim să creăm în sucursale o nouă experiență care reflectă personalitatea maib și valorile noastre – mereu orientați către clienți, transparenți, profesioniști, demni de încredere, inovatori, agili, cu spirit de echipă. Rețeaua noastră de sucursale este și va rămâne în continuare partea tangibilă a brandului și identității noastre pentru clienți. Depunem eforturi pentru ca interacțiunea cu serviciile maib să fie cât mai simplă și mai ușoară, orice ar face și oriunde s-ar afla clienții noștri”, a declarat Giorgi Shagidze, președintele maib, la deschidere.

Odată intrați în sucursală, veți fi ghidați de „Consultantul cliențimaib, care fie o să vă explice cum să utilizați aparatul pentru rândul electronic de la intrare pentru a selecta serviciul conform necesității dvs., fie o să confirme programarea în cazul în care v-ați înregistrat online în aplicație, fie va oferi suport și ghidaj în una dintre cele trei zone ale băncii de care aveți nevoie.

Zona de autoservire. Este o zonă dedicată pentru clienții care își doresc să facă autonom și rapid anumite operațiuni la terminale de plată, cum ar fi: achitarea facturilor, achitarea creditului, verificarea contului, depunerea numerarului în cont etc. Consultantul clienți va oferi sprijin în utilizarea tehnologiilor digitale atât în mediul real, cât și în cel online, va orienta clientul spre zonele de deservire conform necesităților sale, fiind mereu alături pentru a crea experiențe de deservire de calitate fiecărui client.

Zona tranzacțională. S-a pus accentul pe timpul și satisfacția clientului, trecând, astfel, la un nou nivel de deservire – „one-stop shop”, care permite facilitarea mai multor operațiuni la un singur ghișeu, cu o deservire mai rapidă pentru o listă vastă de operațiuni și, implicit, economie de timp prețios pentru toată lumea. Alte beneficii ale acestuia ar fi simplificarea fluxului operațiunilor, o comunicare productivă și asigurarea unei experiențe pozitive.

Zona consultativă. Pe de o parte, este una semi-privată, facilitând comunicarea directă, analizarea necesităților și planurilor complexe personale sau de dezvoltare a afacerii, pentru a putea alege împreună cele mai potrivite soluții și a-l ajuta pe client să își atingă scopurile. Pe de altă parte, această zonă este relaxantă, potrivită pentru luarea deciziilor importante, precum cele legate de creditele ipotecare, de afaceri sau altele asemănătoare.

Maib își exprimă grija față de clienți nu doar prin servicii de calitate și rapide, în contextul în care angajații băncii trec un program intensiv de instruire, astfel încât 95 la sută din operațiuni să fie făcute de o singură mână, dar și prin faptul că, la renovarea sucursalei, a fost gândit un design modern și confortabil.

Ajunși la specialiști, părinții care vin cu copii, soții sau cupluri de prieteni au suficient spațiu pentru a se face comozi. Pe fundal persistă o melodie calmă și un miros de in, exact ca acasă! Scopul designului inovator al sucursalei a fost de a crea un mediu care să ofere un confort familiar clienților, fiind mai primitor, mai colorat, mai pozitiv și transparent.

Mai mult decât atât, în sală, printre angajați și clienți poate fi găsit directorul sucursalei, care reușește să se implice și să gestioneze eventualele obstacole care intervin în procesul de muncă.

„Noile funcționalități operaționale au în spate filosofia noastră de business, au fost extrase din așteptările clienților prin sute de sondaje realizate și au fost testate timp de câteva luni în o serie de sucursale, unde am măsurat zilnic satisfacția clienților, iar rezultatele au demonstrat clar că aceasta este direcția în care trebuie să continuăm. În acest moment, noul model operațional este deja disponibil la sucursala Buiucani și se implementează în întreaga rețea”, a explicat Aliona Stratan, prim-vicepreședinta maib.

Despre maib

Maib este cea mai mare bancă din Moldova, cu 59 de sucursale și 86 de agenții pe întreg teritoriul țării. Dintre acestea – 22 de sucursale și 32 de agenții se află în Chișinău, iar 37 de sucursale și 54 de agenții sunt distribuite uniform pe întreg teritoriul țării. Prin rețeaua sa vastă de sucursale, maib servește circa un milion de clienți – corporații, întreprinderi mici și mijlocii, persoane fizice.

P.

 
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie