Curs valutar
  • EUR
    19.7502
    0%
  • USD
    17.0481
    0%
  • RUB
    0.2179
    0%
  • RON
    3.8929
    0%
  • UAH
    0.4073
    0%

Un deputat socialist refuză să se vaccineze cu Sputnik și alege un alt vaccin

27 Apr. 2021, 12:49
 // Categoria: Politica // Autor:  Realitatea.md
27 Apr. 2021, 12:49 // Politica //  Realitatea.md

Deputatul PSRM, vicepreședinte al Parlamentului, Vlad Batrîncea, anunță că s-a înscris să se vaccineze cu un vaccin produs de China, din lotul de 250 de mii de doze pe care Republica Moldova l-a primit astăzi – o parte, donație, iar altă parte, achiziționată de autoritățile moldovenești.

Batrîncea a ales vaccinul chinezesc în detrimentul celui rusesc Sputnik, care la fel a ajuns în Moldova recent. Argumentul invocat de deputatul PSRM este faptul că, un număr mare de cetățeni s-ar fi înscris deja să se imunizeze cu Sputnik V.

„Având în vedere că un număr mare de cetățeni au fost deja înregistrați la Sputnik, inclusiv pensionari și alți cetățeni cu risc ridicat, m-am înscris la un vaccin chinezesc, așteptându-mi rândul meu”, a anunțat Batrîncea.

Amintim că, astăzi, Republica Moldova a recepționat un lot de vaccin. Este vorba de 100 de mii de doze de vaccin chinezesc anti-COVID coronaVac, din cele 400 de mii contractate de autoritățile de la noi. De asemenea, alte 150 de mii de doze Sinopharm au fost oferite gratuit țării noastre de către autoritățile din China.

Realitatea Live

În Moldova se lansează o nouă companie de închirieri auto. Urban Go – închiriază ușor, călătorește plăcut!
În Moldova se lansează o nouă companie de închirieri auto. Urban Go – închiriază ușor, călătorește plăcut!
FLYONE a înregistrat 3 aeronave noi și bate un nou record
FLYONE a înregistrat 3 aeronave noi și bate un nou record
7 ani de inovație și dezvoltare sustenabilă. Philip Morris Moldova își consolidează angajamentul într-un viitor fără fum
7 ani de inovație și dezvoltare sustenabilă. Philip Morris Moldova își consolidează angajamentul într-un viitor fără fum
FLYONE lansează ruta directă Chișinău – Napoli, începând cu 15 iulie
FLYONE lansează ruta directă Chișinău – Napoli, începând cu 15 iulie
Familia Bass din Comrat beneficiază de Programul EcoVoucher: Un frigider nou, eficient și economii la facturi
Familia Bass din Comrat beneficiază de Programul EcoVoucher: Un frigider nou, eficient și economii la facturi
Grădinițe din toată țara pot participa la concursul Moldindconbank și ULTRA „Alege filtre în loc de plastic”
Grădinițe din toată țara pot participa la concursul Moldindconbank și ULTRA „Alege filtre în loc de plastic”
Creditele de la Victoriabank – 100% online, pentru persoane fizice și IMM-uri
Creditele de la Victoriabank – 100% online, pentru persoane fizice și IMM-uri
4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand – rezultatele Nova Post Moldova în 2025
4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand – rezultatele Nova Post Moldova în 2025
Orange Moldova lansează în premieră eSIM Abonament, 100% digital, disponibil direct din aplicația My Orange
Orange Moldova lansează în premieră eSIM Abonament, 100% digital, disponibil direct din aplicația My Orange
20 Iul. 2025, 10:50
 // Categoria: Life // Autor:  Realitatea.md
20 Iul. 2025, 10:50 // Life //  Realitatea.md

Tot mai mulți tineri din Generația Z (vârsta între 11-28 de ani) adoptă un nou comportament în ceea ce privește convorbirile telefonice: nu mai răspund cu tradiționalul „alo” sau altă formulă de salut. În schimb, aceștia ridică receptorul – sau acceptă apelul – și așteaptă în tăcere ca persoana care a inițiat apelul să înceapă conversația, scrie Cancan.md.

Fenomenul a fost remarcat de mai mulți profesioniști din domeniul resurselor umane, care spun că în cadrul apelurilor programate, tinerii candidați Gen Z nu mai simt nevoia să salute atunci când răspund. Această schimbare aparent minoră de etichetă a declanșat un val de reacții online, în special din partea celor care au crescut într-o cultură a apelurilor telefonice mai formale.

Explicațiile tinerilor sunt diverse. Unii susțin că această atitudine este o formă de protecție împotriva apelurilor spam, roboților telefonici sau tentativelor de fraudă. În mod frecvent, sistemele automate se activează doar după ce interlocutorul uman rostește „alo” – astfel, tăcerea devine un filtru eficient.

Alții invocă teama tot mai prezentă că vocea lor ar putea fi înregistrată și folosită ulterior în scopuri frauduloase. Anumiți experți în securitate cibernetică au atras atenția că există riscul ca înregistrări vocale să fie folosite pentru clonare vocală sau în atacuri de tip „deepfake”.

Pe lângă temerile legate de securitate, există și o dimensiune culturală și generațională. Generația Z, crescută într-o eră digitală dominată de mesaje text și comunicare asincronă, privește apelurile telefonice ca pe o formă invazivă de contact. În acest context, ei consideră firesc ca cel care inițiază apelul să își asume responsabilitatea de a-l deschide.

Această practică generează confuzie în rândul celor mai în vârstă, pentru care formula „alo” este încă o convenție de bază. Mulți o percep ca pe un minim gest de politețe, iar absența acestuia este interpretată drept neglijență sau lipsă de bună creștere.

Cu toate acestea, specialiștii în comunicare subliniază că eticheta telefonică, asemenea altor norme sociale, este în continuă evoluție. În fond, cuvântul „alo” însuși a fost popularizat abia la sfârșitul secolului al XIX-lea, la recomandarea lui Thomas Edison, odată cu extinderea utilizării telefonului.

În era telefoanelor fixe, fără identificator de apel, era firesc să începi cu un salut și o prezentare. Astăzi, însă, majoritatea apelurilor se desfășoară pe dispozitive mobile personale, între interlocutori cunoscuți, ceea ce reduce nevoia formalităților.

Un alt factor care contribuie la schimbare este faptul că tinerii, în special cei sub 25 de ani, preferă să evite interacțiunile vocale spontane. Studiile recente arată că mulți consideră apelurile telefonice stresante, preferând să comunice prin mesaje scrise, unde au timp să își formuleze răspunsurile.

Chiar și în mediul profesional, tot mai multe discuții se mută pe platforme precum Slack, Teams sau e-mail, iar apelurile devin planificate și rare. În acest context, regulile vechi par tot mai puțin relevante pentru noile generații.

Unii psihologi consideră că această schimbare reflectă o adaptare firească la noile realități tehnologice și sociale. Alții, însă, avertizează că evitarea contactului direct și a exprimării verbale ar putea duce la erodarea abilităților de comunicare interpersonală.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

În Moldova se lansează o nouă companie de închirieri auto. Urban Go – închiriază ușor, călătorește plăcut!
În Moldova se lansează o nouă companie de închirieri auto. Urban Go – închiriază ușor, călătorește plăcut!
FLYONE a înregistrat 3 aeronave noi și bate un nou record
FLYONE a înregistrat 3 aeronave noi și bate un nou record
7 ani de inovație și dezvoltare sustenabilă. Philip Morris Moldova își consolidează angajamentul într-un viitor fără fum
7 ani de inovație și dezvoltare sustenabilă. Philip Morris Moldova își consolidează angajamentul într-un viitor fără fum
FLYONE lansează ruta directă Chișinău – Napoli, începând cu 15 iulie
FLYONE lansează ruta directă Chișinău – Napoli, începând cu 15 iulie
Familia Bass din Comrat beneficiază de Programul EcoVoucher: Un frigider nou, eficient și economii la facturi
Familia Bass din Comrat beneficiază de Programul EcoVoucher: Un frigider nou, eficient și economii la facturi
Grădinițe din toată țara pot participa la concursul Moldindconbank și ULTRA „Alege filtre în loc de plastic”
Grădinițe din toată țara pot participa la concursul Moldindconbank și ULTRA „Alege filtre în loc de plastic”
Creditele de la Victoriabank – 100% online, pentru persoane fizice și IMM-uri
Creditele de la Victoriabank – 100% online, pentru persoane fizice și IMM-uri
4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand – rezultatele Nova Post Moldova în 2025
4,6 milioane de colete livrate, 7 oficii noi, rebranding și premiul Notorium Brand – rezultatele Nova Post Moldova în 2025
Orange Moldova lansează în premieră eSIM Abonament, 100% digital, disponibil direct din aplicația My Orange
Orange Moldova lansează în premieră eSIM Abonament, 100% digital, disponibil direct din aplicația My Orange
 
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | CREAREA UNUI JOC 3D – FILMĂRI ÎN MOLDOVA
NO COMMENT | CREAREA UNUI JOC 3D – FILMĂRI ÎN MOLDOVA