Curs valutar
  • EUR
    20.0265
    -0.1298%
  • USD
    17.3608
    0.0438%
  • RUB
    0.2111
    0.5211%
  • RON
    3.8210
    -0.123%
  • UAH
    0.3869
    0%

Toate știrile

12 august 2026

Fructul ieftin care înlocuieşte cafeaua. Se crește în Moldova

05 Aug. 2022, 20:13
 // Categoria: Life // Autor:  Ursu Ana
05 Aug. 2022, 20:13 // Life //  Ursu Ana

Probabil ești surprins, însă există un fruct ieftin care poate înlocui cafeaua cu succes. O singură bucată vă reîmprospătează energia.

Fructul ieftin care înlocuieşte cafeaua. Costă aproximativ 9 bani, are numeroase beneficii pentru sănătate și minunat este că îl poți consuma fără probleme și după ora 17, ceea ce nu este recomandat să faci cu cafeaua, scrie doctorulzilei.ro.

Mărul, căci despre el este vorba, oferă mai multă energie decât cafeaua, potrivit cercetătorului Dan Vodnar, specialist în știința alimentelor.

Un măr oferă mai multă energie decât o cafea?

Băutorii de cafea s-ar putea să conteste această afirmație, însă ea este adevărată. Consumul unui măr este o opțiune pentru a vă reîmprospăta energia.

Merele au un conținut ridicat de carbohidrați, fibre, vitamina C și minerale, motiv pentru care sunt o adevărată sursă de energie”, spune cercetătorul Dan Vodnar, profesor de Gastronomie Moleculară şi Biotehnologii alimentare, și prorector la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj.

Mărul este un aliment care furnizează calciu, fier, magneziu, azot, fosfor, potasiu și zinc. De asemenea, catechine, pectine (care acționează ca o fibră solubilă), aminoacizi, acizi diferiți (glutamină, linoleic, malic, oleic, palmitic și cafeic), zaharuri (glucoză, zaharoză și fructoză), quercetină și sorbitol.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

În sfera populară, merele sunt considerate de ajutot pentru o digerare mai bună a grăsimilor. Prin urmare, poate fi o idee bună să mănânci măr, ca desert, după o masă principală.

Mărul oferă vitamina C, fibre solubile și flavonoide, prin urmare este foarte benefic să o luați des. Este recomandat să îl includeți în gustări și aperitive, deoarece astfel vom menține o dietă mult mai sănătoasă.

Avantajele consumului unui măr în fiecare zi

  • Hidratează datorită conținutului ridicat de apă (aproximativ 80% din compoziția sa).
  • Este diuretic și datorită aportului său de potasiu poate ajuta la reducerea acumulării de lichide și la prevenirea crampelor musculare.
  • Conține vitamine din grupa E, cunoscute ca fiind antioxidanți.
  • Sursa de fibre solubile și insolubile. Potrivit atât persoanelor cu constipație, cât și cu diaree.
  • Coaja mărului are pectină, care protejează mucoasa intestinală. Din acest motiv, este recomandat să-l spălați, dar să nu-l curățați. Pectina ajută la menținerea unui tranzit intestinal bun.

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant
12 Aug. 2026, 22:33
 // Categoria: Societate // Autor:  Ana Panaguța
12 Aug. 2026, 22:33 // Societate //  Ana Panaguța

Deja de câteva luni la rând, lumea familiei Emmei se măsoară în zile petrecute între pereții unui spital. În schimbul copilăriei trăite acasă, printre jucării și pași prin cameră, au venit investigații, analize și întrebări la care nu există răspunsuri ușoare. Fetița a fost diagnosticată cu sindrom mielodisplazic, asociat cu monosomia 7 și o modificare genetică rară. Pentru a putea merge mai departe, are nevoie de un transplant de celule stem hematopoietice.

Tatăl ei, Victor Cosoi, povestește că a ezitat să ceară ajutor. A sperat că va putea face față singur, însă a devenit clar că există drumuri pe care o familie nu ar trebui să fie nevoită să le parcurgă singură.

De aceea, a fost lansată o campanie de strângere de fonduri pe GoFundMe.

Pentru Emma poate însemna începutul unei mâini întinse exact atunci când familia are cea mai mare nevoie de ea. Părinții nu cer oamenilor să le rezolve viața. Cer o șansă pentru copilul lor…

În prezent, familia așteaptă răspunsul privind donatorul și urmează fiecare etapă recomandată de medici.

Orice donație va ajuta, dar și distribuirea campaniei poate face ca povestea Emmei să ajungă la mai mulți!

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant
Victoriabank conectează consumatorii Premier Energy la MIA Plăți Instant