Curs valutar
  • EUR
    19.9997
    -0.134%
  • USD
    17.3383
    -0.1298%
  • RUB
    0.2089
    -1.0531%
  • RON
    3.8168
    -0.11%
  • UAH
    0.3877
    0.2063%

Toate știrile

13 august 2026

Iată ce boli grave poți face dacă nu bei bere. Ce cantitate este recomandată

26 Sept. 2022, 20:40
 // Categoria: Life // Autor:  Ursu Ana
26 Sept. 2022, 20:40 // Life //  Ursu Ana

Consumul zilnic de bere poate reduce riscul apariției demenței. Care este cantitatea recomandată de specialiști și ce alte boli mai ține la distanță berea.

Oamenii de știință vin cu vești bune pentru cei care beau bere zilnic, consumul berii fiind cât se poate de benefic. Dar câtă bere ar trebui consumată zilnic pentru a nu cădea în extrema cealaltă…?

Ei bine, un studiu recent arată că două halbe de bere pe zi ajută la reducerea riscului de apariție a demenței cu mai mult de o treime, scrie doctorulzilei.ro.

Oamenii de știință au descoperit că persoanele abstinente se confruntă cu cel mai mare risc de a dezvolta boala, după ce au analizat obiceiurile a aproape 25.000 de persoane de peste 60 de ani.

Consumatorii de bere își reduc riscul de demență cu aproape 40%

Cei care consumă între una și două halbe de bere pe zi și-au redus riscul de demență cu 38%. Oamenii de știință susțin că alcoolul poate proteja inima, ceea ce, la rândul său, ajută la reducerea riscului de demență.

O altă teorie este că reduce acumularea de proteine toxice care conduc la Alzheimer, notează The Sun.

Cercetătorul Dr. Louise Mewton de la Universitatea din New South Wales, Australia, a spus: „Băutul de până la 40 g pe zi a fost asociat cu un risc mai scăzut de demență în comparație cu abținerea pe viață.

” Un milion de oameni din Marea Britanie se vor confrunta cu demență în următorii trei ani. În ciuda faptului că este cel mai mare ucigaș din Marea Britanie, în prezent nu există încă un tratament eficient pentru a combate boala.

Dr Sara Imarisio, șeful de cercetare la Alzheimer’s Research UK, a declarat: „Rezultatele au arătat că persoanele care nu au consumat niciodată alcool au o șansă mai mare de a dezvolta demență decât cei care au făcut-o. Aceste rezultate sunt în concordanță cu cercetările anterioare pe această temă, care arată cum consumul de alcool, precum și lipsa de alcool, pare să aibă legătură cu demența”, potrivit The Sun.

Berea ajută inima, tiroida, rinichii

Dar beneficiile consumului de bere nu se rezumă doar la demență și Alzheimer. De exemplu, consumul moderat de bere ajută și inima.

Care este explicația? Ei bine, datorita in principal sarurilor minerale (berea contine potasiu si magneziu in concentratii ridicate), dar si datorita vitaminelor din complexul B si carbohidratilor continuti, consumul de bere ajută inima să funcționeze mai bine.

Riscul unor dereglari ale functionarii glandei tiroide scade daca bei bere. In plus, aceasta bautura stimuleaza productia de estrogeni, cu efecte benefice in cazul femeilor afectate de un deficit al acestor hormone.

De asemenea, berea actioneaza prompt si eficient impotriva stresului, datorita vitaminelor din complexul B, glucidelor si a alcoolului in proportie redusa.

Prin magneziul pe care il contine, berea reduce riscul formarii de calculi renali. Este și un bun diuretic astfel că accelereaza puternic eliminarea toxinelor prin urina.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
13 Aug. 2026, 16:11
 // Categoria: Slider // Autor:  Daniela Baranovschi
13 Aug. 2026, 16:11 // Slider //  Daniela Baranovschi

Marea Britanie a decis să extindă, pentru a patra oară, validitatea licenței speciale care permite companiilor să continue să lucreze cu subsidiarele bulgare ale producătorului rus de petrol Lukoil, afectat de sancțiuni, a anunțat Ministerul Energiei din Bulgaria, informează Novinite, transmite Agerpres.

Decizia vine după ce în octombrie 2025 Statele Unite și Marea Britanie au impus sancțiuni asupra celor mai mari companii petroliere rusești – Lukoil și Rosneft – în urma invadării Ucrainei.

Licența generală permite firmelor și băncilor să efectueze tranzacții cu: Lukoil Bulgaria, Lukoil Neftochim Burgas, Lukoil Aviation Bulgaria și Lukoil Bulgaria Bunker până în 29 octombrie 2026, și este menită să asigure continuarea operațiunilor rafinăriei și securitatea aprovizionării cu combustibili. Inițial, licența urma să expire în 13 august 2026.

Licența a fost acordată de Oficiul pentru Punerea în Aplicare a Sancțiunilor Financiare (OFSI) al Trezoreriei Regatului Unit și permite plățile și alte tranzacții financiare necesare pentru operațiunile zilnice ale companiilor, dând posibilitatea băncilor și altor parteneri de afaceri să continue să lucreze fără a încălca sancțiunile.

Guvernul de la Sofia a informat că va continua să monitorizeze situația și să lucreze cu partenerii internaționali pentru a asigura continuarea operațiunilor rafinăriei în Bulgaria.

În 24 iulie, Trezoreria SUA a informat că Statele Unite vor permite ca anumite tranzacții care implică Lukoil International GmBH să continue până în 22 august.

Oficiul pentru Controlul Activelor Străine (OFAC), din cadrul Trezoreriei SUA, a informat anul trecut că banii proveniți din orice vânzare a activelor Lukoil vor trebui plasați într-un cont aflat sub jurisdicția SUA, fondurile urmând să fie înghețate până la ridicarea sancțiunilor împotriva Lukoil.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking