Curs valutar
  • EUR
    19.9997
    -0.134%
  • USD
    17.3383
    -0.1298%
  • RUB
    0.2089
    -1.0531%
  • RON
    3.8168
    -0.11%
  • UAH
    0.3877
    0.2063%

Toate știrile

13 august 2026

Ce se întâmplă cu corpul tău atunci când nu mai bei cafea?

16 Apr. 2024, 06:10
 // Categoria: Life // Autor:  Redacția Realitatea
16 Apr. 2024, 06:10 // Life //  Redacția Realitatea

Niciun specialist nu spune că ar trebui să renunți la consumul de cafea, însă reducerea obiceiului tău zilnic ar putea fi mai sănătos decât credeai. Dacă bănuiești că bei prea multă cafea sau cofeină și dorești să reduci consumul, iată ce s-ar putea întâmpla:

1. Ai putea să slăbești

Consumul zilnic de cofeină sporește nivelul zilnic de zahăr cu aproape 10 procente și crește riscul bolilor cardiovasculare și obezității, potrivit cercetărilor de la Universitatea Duke. Chiar dacă eviți grăsimile dintr-o cafea cu lapte, prin adăugarea frișcăi și zahărului ai putea crește rapid la peste 200 de calorii pe porție, potrivit Prevention. Specialiștii spun că renunțarea completă la cafea ar putea reduce sute de calorii din dieta ta, într-o singură zi.

2. Ai putea lua în greutate

Ai avut vreodată pofte ciudate dacă se întâmplă să renunți la doza de cafea într-o dimineață? Cafeaua poate suprima temporar pofta de mâncare. Odată ce nu îți mai bei ceașca zilnică de cafea, vei căuta înlocuitori încărcați de grăsimi sau zahăr, mai des decât de obicei. Acest lucru este valabil mai ales atunci când sevrajul de cofeină își face efectul și corpul tău începe să caute o soluție rapidă de zahăr, crescând glicemia și consumul zilnic de calorii.

3. Ai putea dormi mai bine

Chiar dacă te vei simți obosit pe măsură ce corpul tău se adaptează, pe termen lung ai putea avea un somn mai bun odată ce începi să duci un stil de viață fără cofeină, mai ales dacă obișnuiești să bei cafea după-amiaza sau seara. Un studiu a constatat că aportul de cofeină chiar și cu șase ore înainte de culcare poate perturba ciclul de somn al unei persoane în acea noapte.

4. Ai putea avea dureri de cap mai frecvente

Orice iubitor de cafea recunoaște durerile de cap cauzate de cofeină, care apar atunci când organismul tău nu primește impulsul de dimineață. Atunci când nu mai bei cafea, îți privezi corpul de adrenalină și dopamină, hormoni care acționează ca stimulenți naturali și care te țin treaz. Reduce consumul câte puțin, la fiecare două sau trei zile. Eliminarea unei jumătăți de ceașcă de cafea poate ajuta la evitarea simptomelor de sevraj și vei fi pe drumul cel bun pentru a scăpa de dependența de cofeină.

5. Te-ai putea simți rău, dar nu pentru mult timp

Durerile de cap nu sunt singurul simptom dureros al sevrajului de cofeină. Cei care nu mai consumă cafea au raportat efecte secundare precum depresie, anxietate, amețeli, simptome asemănătoare gripei, insomnie, iritabilitate, schimbări de dispoziție și lene. Iată vestea bună: nu te vei simți așa pentru totdeauna. Experții sunt de părere că majoritatea simptomelor fizice ale sevrajului de cofeină vor trece după primele două zile, în timp ce restul efectelor secundare nu vor dura mai mult de o săptămână sau două.

6. Ai putea avea un zâmbet mai sănătos

Cafeaua este foarte acidă, ceea ce înseamnă că erodează smalțul dentar și îți pătează dinții cu fiecare înghițitură. Renunță la cofeină și îți vei proteja dinții de o viață întreagă de eroziune, ceea ce va duce la un zâmbet mai alb și mai încrezător.

7. Ai putea avea dificultăți de concentrare

Oboseala și iritabilitatea sunt două efecte secundare ale unei diete fără cafea care contribuie și la lipsa de concentrare, potrivit lui Justin Caba. Acesta a dat vina pe lipsa stimulentelor pe care le primești de la o doză de cafea, precum și pe creșterea adenozinei, acel „hormon enervant” care te face să te simți obosit. În plus, după doar o săptămână fără cofeină, vei constata că productivitatea ta a crescut, deoarece nu mai ai parte de inevitabila cădere de după-amiază, după o ceașcă de cafea de dimineață.

8. Ai putea deveni constipat

Pentru a evita constipația, mănâncă multe fibre (acestea se găsesc în cereale integrale, legume și fasole), bea multă apă și încearcă să faci exerciții fizice în mod regulat. Sistemul tău digestiv îți va mulțumi.

9. Te-ai putea simți mai calm

Dacă prea multă cofeină te-a făcut vreodată să te zvârcolești pe scaun sau să-ți tremure piciorul, este timpul să spui „adio espressoului dublu”. Cofeina crește în mod natural nivelul de adrenalină și de hormoni de stres din corpul tău. Renunțarea la cofeină te va face să te simți mai puțin stresat și anxios.

10. Ai putea pierde din antioxidanți

Cafeaua este sursa numărul unu de antioxidanți în dieta americană medie, potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Scranton. Numeroase studii au constatat că consumul a mai mult de trei cești de cafea pe zi ar putea reduce riscul de orice, de la cancerul de sân la Parkinson, precum și de a crește sănătatea oaselor. Din păcate, este de la sine înțeles că, dacă reduci consumul de cafea, vei pierde și beneficiile pentru sănătate. Din fericire, nu este greu să compensezi consumul obișnuit de cafea, înlocuind-o cu ceai, fructe și legume bogate în antioxidanți.

Realitatea Live

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
13 Aug. 2026, 12:07
 // Categoria: Slider // Autor:  Vlada Ciorici
13 Aug. 2026, 12:07 // Slider //  Vlada Ciorici

Ion Onța, consilier municipal cercetat într-un dosar de escrocherie de 155.000 de euro, a intrat în vizorul Autorității Naționale de Integritate (ANI), care a inițiat pe 13 august controlul averii și intereselor sale personale.

Potrivit procesului-verbal al ANI, procedura a fost declanșată în urma unei sesizări depuse pe 16 iulie, care semnala o posibilă încălcare a regimului juridic al declarării averii de către Onța.

Verificarea prealabilă a scos la iveală faptul că, în declarațiile de avere pentru perioada 2023–2025, consilierul a efectuat mai multe procurări semnificative de bunuri mobile și imobile. Aceste achiziții au generat, potrivit inspectorului de integritate, „o bănuială rezonabilă privind proveniența mijloacelor financiare” folosite pentru cumpărături.

Inspectorul invocă „diversitatea și frecvența tranzacțiilor juridice” ale lui Onța drept motiv pentru inițierea controlului, care va viza atât averea consilierului, cât și, după caz, pe cea a membrilor familiei sale.

Controlul urmărește verificarea completă a modificărilor patrimoniale survenite pe durata exercitării mandatului de consilier municipal, pentru a stabili dacă acestea corespund veniturilor declarate.

ANI a dispus informarea lui Onța despre inițierea controlului și publicarea procesului-verbal pe pagina oficială a instituției, în termen de 7 zile.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Amintim că, anterior, Ion Onța, la 29 iulie, Onța l-a acuzat pe șeful INI că, împreună cu finul său, Sergiu Rău, ar fi fabricat dosarul în care este cercetat pentru escrocherie.

Șeful INI, Arcadie Catlabuga, respinge acuzațiile lui Ion Onța: Nu corespund realității

Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Creștere spectaculoasă pentru FLYONE: trafic cu 60% mai mare și 90% dintre zboruri operate la timp
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Glovo lansează Power Up în Moldova, competiția dedicată startup-urilor locale
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldcell finalizează achiziția pachetului majoritar din OCN Prime Capital SRL și își consolidează ecosistemul de servicii digitale și financiare
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking
Moldindconbank lansează schimb valutar 24/7 direct în aplicația MICB Mobile Banking