Sistemul informațional automatizat al Serviciului 112 este optimizat de către o companie norvegiană. Acțiunile vin să perfecționeze comunicarea între operatorii 112 și echipajele de intervenție. Se prevăd îmbunătățiri și la capitolul de localizare a apelantului, a precizat pentru IPN specialista în relații publice a Serviciului 112, Ana Carpovici.
Soluția inovatoare „Omda Incidentˮ, implementată de compania norvegiană OMDA, va oferi posibilitatea reactualizării sistemului pentru a gestiona mai rapid apelurile. Anumite date vor fi îmbunătățite, inclusiv cu referire la localizare.
Totodată, va fi asigurată o conexiune mai bună între operatorii 112 și echipajele de intervenție. Se va configura softul sistemului informațional pentru a-l face cât mai funcțional și performat.
Mai devreme, în aplicația CoordCom, în care este preluat apelul vocal, a fost integrat instrumentul „Caller Location 112”. Acesta permite localizarea apelantului în momentul apelului de urgență, folosind date GPS și rețele de telecomunicații. Aceata optimizează semnificativ capacitatea de planificare și alocare a resurselor prin oferirea unei imagini clare a locației incidentelor, reducând timpul de răspuns al echipelor de intervenție.
Precizăm că, actualmente, în Republica Moldova se elaborează un sistem prin intermediul căruia se vor putea recepționa solicitările. Operatorii serviciului 112 vor putea fi alertați printr-o aplicație mobilă, în cazul urgențelor.
Deocamdată nu este clar când va fi pus în funcțiune noul sistem. Dezvoltarea programului se va face în colaborare cu o companie privată din Republica Moldova, care a semnat un acord cu Serviciul 112.
Dacă ești în pericol, apeși pe buton și vin salvatorii! Serviciul 112 va putea fi alertat printr-o aplicație mobilă