Multe persoane savurează o ceaşcă de cafea pentru a se revigora în timpul zilei, iar un nou studiu complex oferă dovezi că băutura populară poate aduce numeroase beneficii, inclusiv şansa de a trăi o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă, sugerează cercetători.
O echipă de la Universitatea Coimbra din Portugalia a analizat 85 de studii anterioare care au implicat participanţi din Europa, America, Australia şi Asia, analizând relaţia dintre cafea şi ratele mortalităţii şi indicatorii de sănătate..
Cercetarea lor sugerează că consumul a aproximativ trei ceşti de cafea pe zi este asociat cu o durată de viaţă mai lungă cu 1,84 ani la o persoană obişnuită. Consumul regulat este, de asemenea, asociat cu o durată de viaţă sănătoasă mai lungă (timpul petrecut fără boli grave).
„Analiza noastră subliniază rolul pe care consumul regulat şi moderat de cafea îl poate juca în medierea împotriva mecanismelor biologice care încetinesc sau eşuează în mod natural pe măsură ce îmbătrânim – declanşând o serie de potenţiale probleme de sănătate şi comorbidităţi”, spune neurologul Rodrigo Cunha de la Universitatea din Coimbra.
Au fost analizaţi indicatori de sănătate precum inflamaţia şi metabolismul, în timp ce cercetătorii au ţinut cont şi de factori precum fumatul şi consumul de alcool pentru a izola mai bine efectele consumului de cafea.
